500 واحد بوم گردی طی یک برنامه 4 ساله در البرز ایجاد می شود


ساعت: 15:27
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۷/۱۵
کد خبر: 1901705

فریدون محمدی گفت: معماری اقامتگاه های بوم گردی باید متناسب با بافت روستا باشد و طی برنامه 4 ساله 500 واحد بوم گردی در البرز ایجاد می شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ فریدون محمدی مدیر کل میراث فرهنگی البرز در گفتگو با خبرنگار تیتریک گفت: فضاهای بیرونی کاخ مروارید از سال گذشته برای بازدید عموم باز شده است و مردم می توانند از دریاچه و قایق سواری استفاده کنند.

محمدی افزود: موضع وزیر میراث فرهنگی بازگشایی کاخ به روی عموم مردم است تا شهروندان کرج از نزدیک روند مرمت آن را مشاهده کنند.

وی در بخشی دیگر با اشاره به اینکه پارکینگ داخلی کاخ مروارید گنجایش 100 خودرو را دارد، گفت: برای بازدید مردم از کاروانسرای ینگی امام، کاخ سلیمانیه، سایت موزه ازبکستان و آسیاب نظرآباد مجوز گرفته شده است.

محمدی تصریح کرد: کاخ مروارید متعلق به بنیاد تعاون سپاه است و برای بازدید در ایام نوروز درخواست اجاره داده شد. در حال حاضر برای بازگشایی این مجموعه نیاز است رایزنی های جدیدی برای اخذ مجوز ورود مردم انجام شود.

وی در بخشی دیگر با اشاره به اینکه وزیر میراث فرهنگی در حال رایزنی برای بازگشایی کاخ مروارید است، گفت: مرمت حمام مصباح انجام شده و می توان آن را به عنوان حمام تاریخی در قالب واگذاری تاسیس کرد. بخش خصوصی

محمدی با تاکید بر اینکه بیشتر حمام های تاریخی البرز 80 درصد تخریب شده است، افزود: 500 واحد بوم گردی طی برنامه 4 ساله بر اساس ظرفیت استان ایجاد می شود که جاده چالوس با 56 روستا ظرفیت ایجاد دارد. 112 اقامتگاه برای اکوتوریسم.

وی بیان کرد: معماری اقامتگاه های بوم گردی باید متناسب با بافت روستا باشد، البته خانه های قدیمی بیش از 100 متر قابل تبدیل به اقامتگاه هستند و تسهیلاتی از 200 میلیون تا 100 میلیارد تومان به متقاضیان ارائه می شود.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان البرز سرمایه گذاری در اقامتگاه بوم گردی را زودهنگام دانست و بیان کرد: میراث فرهنگی هزینه ای دریافت نمی کند و فقط وظیفه نظارت را بر عهده دارد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید