560 اینفلوئنسر به زودی باید مالیات بپردازند


ساعت: 09:53
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۶/۲۷
کد خبر: 1897440

بر اساس قانون، فعالان فضای مجازی که بیش از 500 هزار فالوور دارند و دارای فعالیت مالی هستند مشمول مالیات هستند و اکنون لیست 560 اکانت اینستاگرام به سازمان امور مالیاتی ارائه شده است.

به گزارش خبرنگار شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ در پایان سال 2019، یک پیشنهاد در مجلس برای دریافت مالیات افرادی که درآمد بالایی در شبکه های اجتماعی دارند عنوان شد و مقرر شد هر فردی که بیش از 500 هزار فالوور دارد مشمول این طرح شود.

اواخر اسفندماه سال گذشته محمد مسیحی معاون درآمد مالیاتی سازمان امور مالیاتی کشور در خصوص روند وصول مالیات اینفلوئنسرهااینستاگرام در گفتگو با عاقل وی گفت: در پایان تیرماه 1400 پس از تایید وزیر اقتصاد این طرح به سازمان امور مالیاتی ابلاغ شد و طی مکاتباتی با سایر سازمان های مرتبط کار را شناسایی کردیم. فرد مشهور و میزان دقیق درآمد آنها.

مسیحی افزود: پس از مکاتبات و بررسی های انجام شده در نهایت به لیست اولیه 1000 نفری اینفلوئنسرها رسیدیم که با هماهنگی معاونت مطبوعاتی وزارت رهبری و اصلاح بیشتر این لیست، 260 نفر از اکانت های اینستاگرام خود در این لیست قرار گرفتند. -لیست اظهارنامه وصول مالیات معرفی شده است.

کریستین پایان ژوئن 1401 را به عنوان پایان دوره خوداظهاری مالیاتی اینفلوئنسرهای اینستاگرام درج کرده است که پس از این تاریخ سازمان امور مالیاتی موظف است نسبت به اخذ مالیات از این افراد اقدام کند.

اکنون نزدیک به سه ماه از تاریخ مذکور می گذرد خبرنگار آگاه با پیگیری این موضوع اطلاعات جدیدی از سازمان امور مالیاتی به دست آمد.


77cdca41 4d54 4754 99a3 3a3a8c4fa21b خبر خاکستری

560 اینفلوئنسر به زودی باید مالیات بپردازند

وحید عزیزی، مدیرکل دفتر بازرسی، مبارزه با فرار مالیاتی و مبارزه با پولشویی سازمان امور مالیاتی کشور گفتگو با دانا وی در خصوص اخذ مالیات از افراد ذی نفوذ و پایان دوره خوداظهاری آنان گفت: در حال حاضر اطلاعات هویتی مشمولان وصول مالیات به منظور ارائه پرونده مالیاتی به اداره کل مودیان ارسال شده است. به مراحل تشخیص مالیات و جستجو بر اساس خوداظهاری و اطلاعات موجود در بانک های اطلاعاتی سازمان.

وی ادامه داد: تکمیل لیست نهایی و پیگیری اخذ مالیات برای فعالیت های تبلیغات سایبری در حال انجام است و 200 نفر به این لیست نهایی اضافه شده اند که تعداد کل به 560 نفر رسیده است.

عزیزی افزود: طبق قانون در حال بررسی اطلاعات مربوط به حجم زیادی از وجوه واریز شده به حساب های بانکی فعالان فضای مجازی (به همراه شماره حساب بانکی گیرنده وجوه) هستیم که در اختیار سازمان امور مالیاتی کشور قرار گرفته است. بر اساس اهلیت قانونی، بنابراین با این اطلاعات می‌توان تحقیقات دقیق‌تری از این افراد داشت.


ادامه مطلب؛


شناسایی ۲۶۰ نفر از افراد ذی نفوذ برای اخذ مالیات


اخذ مالیات از شاخ های اینستاگرام مسدود شد

دیدگاهتان را بنویسید