6 هزار و 375 میلیارد مصوبه برای توسعه باغبانی در کشور


ساعت: 10:45
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۷/۲۷
کد خبر: 1904373

محمدمهدی برومندی گفت: در قانون بودجه کشور موفق شدیم ۶ میلیارد و ۳۷۵ میلیون تومان برای باغبانی کشور مصوب کنیم که برای نوسازی، توسعه باغات بارانی و توسعه گلخانه ها هزینه می شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ از بلاغ نقل می کنم; محمدمهدی برومندی شامگاه سه شنبه در همایش ملی معاونان باغبانی سازمان جهاد کشاورزی مازندران گفت: امنیت غذایی کشور بر عهده ماست و باید غذای کافی، سالم و ارزان برای مردم دنیا تولید کنیم. کشور و ما باید مازاد مصرف تولید کنیم.» بیایید به آن برسیم

وی افزود: بخش باغبانی در کشور بخش بسیار مهمی است که مازاد تولید بر مصرف دارد و در واقع بخشی از درآمد ارزی کشور از این بخش تامین می شود که نشان از اهمیت این بخش دارد.

معاون وزیر جهاد کشاورزی خاطرنشان کرد: اما در زمینه تولید مواد غذایی با مشکلات و محدودیت های زیادی مواجه هستیم که شرایط اقلیمی کشور و مشکلات و ارقام موجود نشان دهنده مشکلات جدی این بخش است که خشکسالی و کم آبی شدید نیز محدودیت های بسیار جدی ایجاد می کند. انجام دادن.

این مسئول ادامه داد: در دو تا سه سال اخیر حداقل 10 میلیون جابجایی جمعیت روستایی داشته ایم و در نیمه شمالی و غربی کشور با مهاجرت تدریجی مواجه هستیم. در عین حال مناطق پرباران مانند شمال غرب کشور با پدیده بسیار جدی خشکسالی مواجه است.

برومندی بیان کرد: در استان خوزستان که منابع آبی زیادی داشتیم، بخش زیادی از باغات ما تا 100 درصد خشک شده است.

وی بیان کرد: علاوه بر همه این مشکلات و چالش ها، با معضل مهم زباله نیز مواجه هستیم. اگر گاهی میزان ضایعات باغی کشور را محاسبه کنیم، می‌توان دید که 10 میلیون نفر چقدر می‌توانند غذا بدهند. بنابراین این یکی از چالش های بسیار جدی پیش روی باغبانی در کشور است که باید برای آن چاره اندیشی کنیم.

معاون وزیر زراعت تاکید کرد: برای داشتن یک باغبانی خوب و مدرن مبتنی بر دانش نیاز به برنامه تحول آفرین در باغبانی کشور است و باید در باغبانی کشور سیاست گذاری درستی صورت گیرد.

این مسئول اضافه کرد: اگر سیاست گذاری درستی نکنیم، اگر درست برنامه ریزی نکنیم قطعا شرایط بسیار سخت تری را در کشور تجربه خواهیم کرد و این برای این حوزه مناسب نیست.

بروماندی اعلام کرد: باید از ظرفیت دولت و بخش خصوصی برای سیاست گذاری درست باغبانی برای کشور استفاده کنیم.

وی در ادامه مهم‌ترین اقدامات، موفقیت‌ها و سیاست‌های وزارت جهاد کشاورزی در حوزه باغبانی کشور را برشمرد و گفت: در تحقق و اجرای این برنامه تحول‌آفرین باید همفکری کنیم و از چشم‌انداز همه ظرفیت‌ها و ظرفیت‌ها استفاده کنیم. فعالان این بخش در سراسر کشور».

معاون وزیر جهاد کشاورزی خاطرنشان کرد: یکی از اقدامات مهمی که باید انجام می شد این بود که حداقل باغات کشور را گواهی کنیم تا به یکی از پایه های ما برای برنامه ریزی کشور تبدیل شود. لذا در این راستا با ابلاغ مقام عالی وزارت به اتاق اصناف کشاورزی ایران، کار در استان های کشور به ویژه استان های مازندران و گیلان با اولویت در استان های کشور آغاز شده است. محصولات باغبانی

این مقام مسئول یادآور شد: بر اساس محاسبات و روی کاغذ در قانون بودجه کشور موفق شدیم 6 هزار و 375 میلیارد تومان برای باغبانی کشور مصوب کنیم که برای نوسازی، بهسازی، زیرساخت ها، توسعه باغات بارانی، توسعه باغات و باغات هزینه می شود. گلخانه ها و گیاهان دارویی با تخصیص لازم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید