60 درصد وکلای قزوین موسسه حقوقی ندارند / ماهانه به 1200 نفر مشاوره حقوقی رایگان می دهند

وی افزود: نظارت بر وکلا باید به گونه ای باشد که در احقاق حقوق بشر خللی وارد نشود و در حال حاضر دادگاه انتظامی، وکلای انتظامی و دادگاه عالی انتظامی قضات به عنوان نهاد نظارتی بر وکلا هستند و این روند در حال انجام است. مطابق با قانون.»

رئیس کانون وکلای دادگستری قزوین ادامه داد: اتحادیه سراسری کانون های وکلای دادگستری ایران با انتخاب 26 کانون کشور تشکیل می شود که هدف آن تجمیع و اتحاد کانون های مستقل وکلای کشور است.

این مقام مسئول بیان کرد: یکی از موضوعات مهم و دغدغه ما بحث طرح مجلس برای ایجاد وکالت در کسب و کار است که در صورت تصویب منجر به حضور حداکثری مردم در این عرصه و افراد کم دانش می شود. در حوزه وکالت «به راحتی می توانند پروانه وکالت بگیرند.

50 درصد از پرونده های دریافت شده توسط وزارت صلح و سازش به مصالحه ختم می شود

حسینی اذعان داشت: خوشبختانه با همکاری اصحاب رسانه و مطالبات مطرح شده نیز موثر بوده و این طرح به تصویب هیات امنا نرسیده است.

وی گفت: اگر ما یک وکیل بی سواد داشته باشیم، حقوق مردم و جامعه که تنها دفاع از آن وکلای شجاع هستند، تهدید می شود.

رئیس کانون وکلای دادگستری قزوین گفت: در یک سال گذشته تلاش های مستمری برای کاهش فاصله کانون های وکلا با مردم داشته ایم چرا که هر چه مردم و وکلا در کنار هم باشند آرامش مردم بیشتر می شود. “

حسینی افزود: تشکیل واحد صلح و سازش در وکالت هم از تاخیر در رسیدگی و هم از ورود پرونده ها به قوه قضائیه می کاهد. برای استفاده.

وی با بیان اینکه 50 درصد پرونده های دریافتی به ریاست صلح و سازش به مصالحه ختم می شود، گفت: ماهانه 30 پرونده در اداره صلح و سازش کانون وکلا تشکیل می شود که به صورت رایگان به آنها رسیدگی می شود.

24905ef6 d628 4b6a 9e6d 7002b63ad72e خبر خاکستری


1300 وکیل و کارآموز کلیدی در کانون وکلای قزوین عضویت دارند

این مسئول بیان کرد: ماهانه یک هزار و 200 نفر مشاوره حقوقی و 100 مورد هم در کافه به صورت رایگان دریافت می کنند.

رئیس کانون وکلای دادگستری قزوین ادامه داد: کانون وکلای دادگستری قزوین یک هزار و 300 وکیل و کارآموز کلیدی دارد که 40 درصد آنها زن هستند.

حسینی گفت: طرح «وکیل مدافع مهربانی» از جمله طرح هایی است که هر یک از وکیل ها با کمک کمیته مددکاری از یک یا دو یتیم مراقبت کرده اند که نشان از توجه وکلا به فقرا دارد.

وی با اشاره به وضعیت معیشتی وکلا گفت: 60 درصد وکلا دفتر وکالت شخصی ندارند و به صورت گروهی از دفتر اجاره ای استفاده می کنند اما در واقع مشکل زندگی دارند.

این مقام مسئول در پایان گفت: برای کمک به وکلا، دفتر مذاکره در کانون وکلای قزوین افتتاح می شود تا وکلایی که دفتر وکالت ندارند نیز بتوانند از این فضا برای جلسات خود استفاده کنند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید