63 مرکز استخراج غیرقانونی ارزهای دیجیتال کشف و منهدم شد


ساعت: 13:04
تاریخ انتشار: 05/09/1401
کد خبر: 1886822

وزارت نیرو اعلام کرد که پس از همکاری مردم، ۶۳ مرکز استخراج غیرقانونی ارزهای دیجیتال کشف و بیش از ۷۰۰ ماینر قاچاق کشف شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ بر اساس اعلام وزارت نیرو، در هفته منتهی به اواخر تیرماه سال جاری 63 مرکز استخراج غیرمجاز ارزهای دیجیتال کشف و 714 ماینر قاچاق بدست آمده از این مراکز کشف و به مراجع قضایی تحویل داده شدند.

این مراکز با ظرفیت 1499 کیلووات با استفاده از برق غیرمجاز، ارز دیجیتال را استخراج می‌کنند.

در این هفته سهم اعلام عمومی کشفیات 47 درصد است که نسبت به هفته های گذشته رشد خوبی را نشان می دهد.

بر اساس این گزارش، در مجموع 7308 مرکز استخراج غیرمجاز ارزهای دیجیتال کشف و 235165 ماینر قاچاق دستگیر شدند.

این گزارش نشان می دهد که هر دستگاه ماینینگ بیت کوین (ماینر) میانگین مصرف انرژی معادل پنج یخچال 20 فوتی و چهار کولر آبی دارد و بنابراین استخراج غیرمجاز می تواند به دلیل قطع برق باعث آسیب به وسایل برقی شود. شهروندان

بیشتر بخوانید:
یک مزرعه استخراج غیرمجاز ارز دیجیتال کشف شد

هموطنان می توانند در صورت مشاهده تخلف موارد را از طریق سامانه اینترنتی سمات به نشانی https://www.tavanir.org.ir/samaat و یا اپلیکیشن برق من گزارش دهند و پس از تایید و تایید گزارش، به افشاگران جایزه نقدی تعلق می گیرد. . و اطلاعات افشاگران محرمانه باقی می ماند.

بر اساس این گزارش، انجام مانور شناسایی و جمع‌آوری مراکز غیرمجاز ارزهای دیجیتال، انجام بازرسی‌های محلی و بررسی‌های موردی برای شناسایی و جمع‌آوری مراکز غیرمجاز، استفاده از گزارش‌های مردمی در خصوص شناسایی این مراکز غیرمجاز، امکان دریافت گزارش‌های عمومی از طریق My The Use روش‌های فنی کشف مراکز غیرقانونی استخراج ارز دیجیتال، هماهنگی با پلیس امنیت اقتصادی و هماهنگی با دادستان کل کشور از مهم‌ترین اقدامات انجام شده برای جمع‌آوری مراکز غیرقانونی استخراج ارز دیجیتال است.

کریپتوکارنسی شکلی از پول دیجیتال است که در آن تولید ارز و احراز هویت تراکنش‌های پولی با استفاده از الگوریتم‌های رمزنگاری کنترل می‌شود و معمولاً به صورت غیرمتمرکز و بدون وابستگی به بانک مرکزی عمل می‌کند.

دیدگاهتان را بنویسید