کشف و جمع آوری بیش از 7000 مرکز استخراج غیرقانونی ارزهای دیجیتال در کشور


ساعت: 12:02
تاریخ انتشار: 1401/04/08
کد خبر: 1879543

شرکت تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران (توانیر) اعلام کرد: تاکنون در مجموع 7 هزار و 207 مرکز استخراج غیرمجاز رمزارز در کشور افتتاح و 234 هزار و 113 دستگاه جمع آوری شده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ بر اساس اعلام وزارت نیرو در هفته گذشته 109 مرکز غیرمجاز افتتاح شد که از این تعداد 109 مرکز معدنی با ظرفیت 1345 کیلووات افتتاح شد که بیشتر آنها مربوط به پنج استان کشور است.

43 درصد از این یافته ها از طریق گزارش های عمومی، 32 درصد از طریق بازرسی های محلی و 25 درصد از طریق روش های دیگر به دست آمده است. در گزارش قبلی، سهم گزارش های مردمی از این یافته ها حدود 19 درصد بوده و بیشتر یافته ها مربوط به استان های خراسان رضوی، تهران، خوزستان، اصفهان و آذربایجان شرقی بوده است.

مصرف انرژی هر ماینر بیت کوین به طور متوسط ​​5 یخچال 20 فوتی و 4 کولر آبی است و بنابراین استخراج غیرمجاز می تواند به دلیل قطع برق به وسایل برقی شهروندان آسیب برساند.

هموطنان می توانند تخلفات را از طریق سایت صمت به نشانی https://www.tavanir.org.ir/samaat یا اپلیکیشن برق من اعلام کنند که پس از بررسی و تایید هشدار، به افشاگران جوایز نقدی تعلق می گیرد. اعطا می شود و اطلاعات افشاگران محرمانه باقی می ماند.

انجام مانورهایی برای شناسایی و جمع‌آوری مراکز ارزهای دیجیتال غیرمجاز، انجام بررسی‌های محلی و موردی برای شناسایی و جمع‌آوری مراکز غیرمجاز، استفاده از گزارش‌های عمومی برای شناسایی این مراکز غیرمجاز، اجازه گرفتن گزارش‌های عمومی از طریق درخواست من برای برق، استفاده از روش‌های فنی برای افتتاح مراکز استخراج ارزهای دیجیتال غیرمجاز، هماهنگی با پلیس امنیت اقتصادی ناجا و هماهنگی با دادستانی از مهمترین اقدامات انجام شده برای جمع آوری مراکز غیرقانونی استخراج ارزهای دیجیتال است.

ارزهای دیجیتال نوعی پول دیجیتالی هستند که در آن تولید ارز و احراز هویت یک تراکنش پولی توسط الگوریتم‌های رمزنگاری کنترل می‌شود و معمولاً به صورت غیرمتمرکز و مستقل از بانک مرکزی عمل می‌کنند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید