70 درصد شرکت‌ها زباله‌های تولیدی را مالچ پاشی نکرده‌اند / کشت محصولات در اطراف صنایع بسیار خطرناک است


ساعت: 18:20
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۱/۲۳
کد خبر: 1821615

معاون نظارت و پایش محیط زیست استان زنجان؛

معاون نظارت و پایش محیط زیست استان زنجان با اشاره به اینکه 70 درصد شرکت ها هنوز زباله ها را سمپاشی نکرده اند، گفت: عدم مالچ پاشی می تواند باعث آلودگی محیط زیست و پیامدهای نامطلوب شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ سعید محمدی در گفت و گو با خبرنگار موج رسا; وی با بیان اینکه سازمان محیط زیست استان بر شرکت های سرب و روی نظارت دارد، گفت: کارشناسان این سازمان برای سرب و روی از شرکت های اقماری خارج از شهر نیز بازدید می کنند و کارشناسان منابع آلاینده و تاثیر آن بر ذخایر زیستی منطقه را رصد می کنند. .

وی با بیان اینکه پیگیری های لازم برای انتقال زباله شرکت های اقماری خارج از شهرک پرب و زین به سایت سرداحت انجام شده است، افزود: هنوز همه شرکت ها زباله های خود را به مکان جدید منتقل نکرده اند و در حال پیگیری هستند. “

معاون نظارت و پایش سازمان محیط زیست استان زنجان با تاکید بر اینکه کشت محصولات در اطراف صنایع بسیار پرخطر است، گفت: برای جلوگیری از کشت محصولات در اطراف ضایعات سرب و روی باید اقدامات پیشگیرانه توسط دستگاه های مسئول انجام شود.

وی با اشاره به اینکه 70 درصد شرکت ها هنوز زباله های تولید شده را سمپاشی نکرده اند، گفت: عدم مالچ پاشی می تواند آلودگی را به محیط زیست سرایت کند و عواقب نامطلوبی داشته باشد.

محمدی خاطرنشان کرد: با بهره برداری از محل دفن زباله سردات و مالچ پاشی از اثرات باقیمانده سرب و روی تا حد زیادی کاسته شده است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید