700 کیلومتر خط لوله در طرح آبرسانی سیستان و بلوچستان احداث شد


ساعت: 16:24
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۹/۱۳
کد خبر: 1915668

علیرضا قاسمی گفت: از ابتدای سال تاکنون 700 کیلومتر خط لوله خطوط انتقال و شبکه های توزیع در سیستان و بلوچستان تکمیل شده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ علیرضا قاسمی مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان در گفت و گو با عصرهامون گفت: طرح جهاد آب که در برنامه اجرایی دولت برای تامین آب شرب 10 هزار روستای کشور گنجانده شده است، در نظر گرفته شده است. بیشترین – بزرگترین سایت ساخت و ساز کشور از نظر حجم و حجم اجرا

وی افزود: با توجه به شرایط خاص استان و تلاش دولت برای بهبود وضعیت آب سیستان و بلوچستان، در قالب این طرح، اجرای شبکه آب شرب برای 2 هزار و 800 روستای فاقد آب و یا تحت تنش آبی با درنظر گرفتن اعتبارات 25 درصدی محرومیت زدایی در برنامه وزارت نیرو تعهد شده و روند اجرای این طرح به صورت ویژه کنترل و پیگیری می شود.

این مسئول با بیان اینکه با اجرای این طرح بیش از 50 درصد جمعیت روستایی استان از آب شرب بهره مند می شوند، ادامه داد: با برنامه ریزی جامع در این راستا، 250 روستا با 30 هزار نفر جمعیت تا پایان سال پیش بینی می شود. امسال با آب آشامیدنی تامین می شود.شبکه آب شرب را وصل کنید یا تنش آبی را از بین ببرید.

مدیرعامل شرکت آبفای سیستان و بلوچستان از فعال بودن این طرح در اکثر استان‌ها خبر داد و گفت: با هماهنگی‌های انجام شده با شرکت آبفای کشور و وزارت نیرو، تامین آب جهادی در نظر گرفته شده است. در تمام شهرها گنجانده شده است.

قاسمی ایجاد عدالت برای بهره مندی مردم از طرح های آبی، تسریع در تامین آب، توسعه زیرساخت های حیاتی و رفع کم آبی در مناطق محروم را از اهداف طرح جهاد آب عنوان کرد.

وی با بیان اینکه آب مهمترین موضوع در استان سیستان و بلوچستان است، افزود: با احداث خط ریلی که توسط دولت سیزدهم انجام شد، شاهد جهش بی سابقه شاخص مصرف آب در روستاهای این استان خواهیم بود. استان به درجه 95 درصد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید