8 مطالبات جدی مستمری بگیران از دولت چیست؟

8 مطالبات جدی مستمری بگیران از دولت چیست؟

در این نامه که به امضای 31 روسای مراکز آموزش مستمری بگیران سراسر کشور رسیده است، مطالبات به شرح زیر است:

1- بیش از سه سال از واریز کسورات حقوق بازنشستگان «وظایف اجرایی» با تاخیر بین 20 تا 40 روزه به حساب حسابداران استان می گذرد. مستمری بگیران مورد جرایم مختلف دیرکرد قرار گرفته اند و علیرغم پیگیری های مستمر و مکاتبات متعدد مراکز بازنشستگی کشوری تاکنون به نتیجه مطلوبی نرسیده است که از جمله آن می توان به عدم پرداخت کسورات از حقوق اردیبهشت و اردیبهشت ماه اشاره کرد. خرداد ماه سال جاری در اکثر استان ها تا تاریخ 1401/04/13 در هاله ای از بلاتکلیفی مشاهده می شود که نارضایتی ها و اعتراضات گروه هدف پیگیری شده است، بنابراین نه تنها شفاف سازی منطقی در این زمینه صورت نگرفته است، بلکه هیچ یک از مسئولان ذیربط حاضر به پاسخ قانع کننده نیستند و دستگاه های بدهکار می توانند راه حلی برای این معضل اجتماعی باشند.

2- اصلاح ناکارآمدی بیمه تکمیلی درمان مستمری بگیران از صندوق یا طرح «غرامت پزشکی» با اعمال ماده 85 قانون مدیریت کارمندان دولت با مشارکت و توزیع اعتبار به ازای هر رئیس دولت. ، ملی صندوق بازنشستگی و بازنشستگان با انعقاد قرارداد با یکی از شرکت های بیمه معتبر از جمله نگرانی ها و مطالبات مستمری بگیران اجتناب ناپذیر است.

3- صدور تصمیمات استخدامی برای تعدیل حقوق بازنشستگان کشوری براساس ماده 30 قانون برنامه ششم توسعه کشور و مصوبه شورای اسلامی به مبلغ 9000 میلیارد تومان در بودجه سالانه 1401 از مهمترین مطالبات تلقی می شود. از بازنشستگان کشوری

4- آزادسازی اعتبار لازم جهت پرداخت مطالبات معوق مستمری بگیران بابت «اقدامات گروه عرفاقی و امتیازات قربانیان» بر اساس توزیع متناسب دستمزد سال 1398.

5- از آنجایی که کانون های بازنشستگی کشوری وزارت آموزش و پرورش مراکز استان ها نماینده قانونی مستمری بگیران تحت پوشش هستند و در واقع به عنوان پل ارتباطی مطمئن بین دولت و نمایندگان مجلس و جامعه بازنشستگان در این زمینه به خوبی ایفای نقش کرده اند. درخواست های مکرر وزیر اسبق تعاون، کار و رفاه اجتماعی و رئیس کل صندوق بازنشستگی کشوری درخواست ملاقات حضوری برای تشریح مشکلات و مطالبات مستمری بگیران و ارائه راهکارهای مناسب که تاکنون اجرایی نشده است. .

6- صدور احکامی برای جذب مستمری بگیران مناطق نظامی برای آخرین مصوبات شورای اسلامی یکی از انتظارات است.

7- صدور گواهی ضمانت کسر حقوق مستمری بگیران در قالب سامانه الکترونیکی موانع و محدودیت های فراوانی از جمله نامناسب بودن 60 درصد کل حقوق و تنها برای یکی از بستگان مستمری بگیران و با وجود اعتراض مستمری بگیران و بسیاری را ایجاد کرد. پیگیری اقدامات توسط مراکز، همچنان باز است ما در این زمینه نیستیم. بارها پیشنهاد شده است که قرار گرفتن 60 درصد از کل حقوق به سمت 90 درصد در این فرآیند مورد توجه و تعدیل قرار گیرد.

8- عدم پاسخگویی مستمر و ارتباط و روابط عمومی مشمولان در صندوق بازنشستگی کشوری مقوله ای است که موجب نارضایتی و شکایت مدیران کانون های بازنشستگی کشوری وزارت آموزش و پرورش و فرهنگ در مراکز استان ها و آن شده است. لازم به ذکر است که کاربران می توانند به مرکز گزارش 2500-021 پاسخ دهند. آنها در مسائل مستمری بگیران قانع کننده و متخصص نیستند.

دیدگاهتان را بنویسید