8 بیماری با پاهای سرد

8 بیماری با پاهای سرد

روز جدید سردی پاها اغلب به دلیل هوای سرد ایجاد می شود و با پوشیدن یک جفت جوراب اضافی به راحتی می توان آن را برطرف کرد.

مرکز سمنان اگرچه سردی پا در بیشتر موارد طبیعی است و نیازی به نگرانی نیست. اما اگر پاهای شما به طور مزمن سرد است، این علائم می تواند یک مشکل جدی باشد.

آترواسکلروز

آترواسکلروز یک بیماری است که باعث تجمع چربی در شریان ها می شود و جریان خون کافی را در پاهای شما مسدود می کند و باعث گردش خون ضعیف می شود. وقتی خون گرم به اندازه کافی به پاهای شما نمی رسد، می تواند باعث خنک شدن پا شود.

عوامل خطر آترواسکلروز عبارتند از: سیگار کشیدن، فشار خون بالا، کلسترول بالا، افزایش سن.

دیابت

دلایل مختلفی وجود دارد که چرا دیابت می تواند منجر به سردی مداوم پا شود:

نوروپاتی دیابتی: اگرچه دیابت ممکن است باعث سردی پا نشود، برخی از افراد مبتلا به دیابت نوع 1 یا نوع 2 آسیب عصبی یا نوروپاتی را در پاهای خود تجربه می کنند. در افراد مبتلا به دیابت نوع 2 شایع تر است – 50٪ افراد مبتلا به دیابت نوع 2 ممکن است آسیب عصبی داشته باشند، در مقایسه با 20٪ افراد مبتلا به دیابت نوع 1. این آسیب عصبی می تواند به اعصابی که آنها تشخیص می دهند آسیب برساند. دمای پا. و باعث ایجاد احساسات ناخوشایند می شود.

گردش خون ضعیف: برای افراد مبتلا به دیابت نوع 2، این بیماری همچنین می تواند باعث سردی پا شود، زیرا افراد دیابتی معمولاً گردش خون ضعیفی دارند. با گذشت زمان، سطوح بالای گلوکز خون مرتبط با دیابت می‌تواند به پوشش رگ‌های خونی کوچک آسیب برساند و باعث تنگ و سفت شدن آن‌ها و کاهش جریان خون در پاها شود.

بیماری رینود

بیماری رینود یک بیماری نادر است که باعث تنگ شدن رگ های خونی در بازوها و پاها در هنگام احساس سرما یا استرس می شود.

هنگامی که این اتفاق می افتد، خون نمی تواند به اندام ها برسد و ممکن است سفید یا آبی شوید. دست ها و پاهای شما نیز سردتر از آنچه که باید احساس می کنند.

افرادی که در آب و هوای سردتر زندگی می کنند بیشتر در معرض ابتلا به بیماری رینود هستند. همچنین در زنان و افرادی که سابقه خانوادگی این بیماری را دارند بیشتر دیده می شود. بیماری رینود خطرناک نیست، اما می تواند تحریک کننده باشد.

نوروپاتی محیطی

علاوه بر نوروپاتی دیابتی، نوروپاتی محیطی به هر بیماری اطلاق می شود که باعث آسیب عصبی به سیستم عصبی محیطی شما شود. سیستم عصبی محیطی از تمام اعصاب بدن شما تشکیل شده است، به جز اعصاب مغز و نخاع. وظیفه ارسال سیگنال از مغز و نخاع به بقیه بدن است.

علائم این بیماری اغلب ابتدا در پاها ظاهر می شود و بسیاری از افراد مبتلا به آن احساس سردی در پاها می کنند. همچنین ممکن است در پاهای خود احساس گزگز، سوزش یا خارش کنند.
یکی از شایع ترین علل نوروپاتی محیطی دیابت است. با این حال، سایر عوامل خطر عبارتند از بیماری کبد، بیماری کلیوی، سابقه خانوادگی این بیماری.

کم خونی
کم خونی بیماری است که باعث می شود بدن شما کمتر از حد طبیعی گلبول های قرمز تولید کند. این معمولاً به دلیل کمبود آهن است، زیرا آهن یک ماده معدنی اصلی برای تولید گلبول های قرمز خون است.

این وضعیت می تواند منجر به مشکلات متعددی از جمله سردی مزمن پا شود. این به این دلیل است که فرد مبتلا به کم خونی میزان گلبول های قرمز و هموگلوبین را که مسئول انتقال اکسیژن به بدن است، کاهش می دهد.

اضطراب

وقتی مضطرب است، بدن هورمون آدرنالین ترشح می کند. آدرنالین علاوه بر سوق دادن بدن به حالت جنگ یا گریز، به دور نگه داشتن خون از قسمت های کمتر مهم بدن، مانند اندام ها، کمک می کند تا از اندام های اصلی شما محافظت کند. این می تواند باعث شود که در دست ها و پاهای خود احساس سرما کنید.

کم کاری تیروئید

عملکرد ضعیف تیروئید می تواند منجر به کاهش گردش خون، کاهش جریان خون در پاها و احساس سردی در پاها شود.

بیماری برگر

این وضعیت باعث می شود سرخرگ ها و سیاهرگ ها ملتهب شوند و با لخته های خون مسدود شوند. علت دقیق این بیماری ناشناخته است، اما تحقیقات نشان می‌دهد که استفاده از تنباکو می‌تواند پوشش شریان‌ها و سیاهرگ‌ها را تحریک کرده و باعث تورم آنها شود. این بیماری معمولاً ابتدا دست ها و پاها را درگیر می کند و این می تواند منجر به سرماخوردگی و سوزن سوزن شدن دست ها و پاها شود.

دیدگاهتان را بنویسید