80 درصد مشترکان مسکونی کرمانشاه مصرف برق متعارف دارند


ساعت: 19:47
تاریخ انتشار: 04/12/1401
کد خبر: 1880593

محمد مرادی گفت: طبق بررسی های انجام شده حدود 80 درصد از مشترکان خانگی استان کرمانشاه مصرف متعارف دارند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ محمد مرادی در گفتگو با خبرنگار مرصاد نیوز اظهار داشت: بر اساس مصوبه هیات وزیران در خصوص کاهش 30 درصدی مصرف برق ادارات در ساعات کاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته و کاهش 60 درصدی مصرف برق در ادارات. در مصرف خارج از ساعت فعلی برای تحقق این امر مهم این است که هماهنگی های لازم با مسئولان ارشد استانی انجام شده است.

و افزود: ادارات در صورت عدم اجرای مصوبه فوق به ناچار برق دستگاه های اجرایی خاطی را قطع خواهند کرد.

مرادی تصریح کرد: در سایر بخش ها از جمله صنعت و کشاورزی و … نیز برای غلبه بر پیک بار در فصل تابستان مشوق های خوبی برای مشترکان در نظر گرفته شده است.

وی با برشمردن پیامدهای منفی آبیاری محصولات کشاورزی در ساعات گرم گفت: بر اساس تفاهم نامه مشترکان بخش کشاورزی در صورت روشن بودن پمپ موتور آب در ساعات باقیمانده از شبانه روز از پرداخت هزینه مصرف معاف می شوند. در ساعات اوج مصرف به مدت پنج ساعت خاموش است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کرمانشاه گفت: امیدواریم شاهد همکاری همه مشترکان برای کاهش مصرف برق و مدیریت مصرف برق باشیم تا قطعی های برنامه ریزی شده شامل مشترکان مسکونی نشود.

مرادی تصریح کرد: با توجه به افزایش دمای هوا در روزهای اخیر شاهد افزایش مصرف برق در برخی از تعرفه ها و کاربردها بوده ایم که با توجه به مشکلات مربوط به تامین برق، مدیریت بهینه مصرف برق ضروری است.

وی با بیان اینکه هم اکنون 50 مگاوات افزایش بار وجود دارد افزود: در حال حاضر با توجه به رفتار مصرفی مشترکان در تمامی تعرفه ها، بار مصرفی برق در استان به حدود 850 مگاوات رسیده است.

مرادی با بیان اینکه کرمانشاه بیشترین تعداد مشترکین مسکونی را دارد، خاطرنشان کرد: مصرف برق در تعرفه مسکونی تقریباً 43 درصد کل تعرفه ها و مصرف صنعتی 11 درصد کل مصرف است.

به مشترکان پرمصرف در بخش مسکونی هشدار داد و افزود: مشترکان پرمصرف مسکونی در صورت عدم رعایت مدیریت تقاضا در اولویت نصب کنتورهای هوشمند و قطع برق خواهند بود.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کرمانشاه گفت: بر اساس بررسی های انجام شده حدود 80 درصد مشترکان مسکونی استان کرمانشاه مصرف متعارف دارند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید