85 هزار زائر از ایران به حج تمتع 1402 اعزام می شوند

ساعت: 12:19
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۱۰/۲۳
کد خبر: 1922498

نماینده ولی فقیه در حج و زیارت در حالی که رایزنی مقامات ایرانی در زمینه حج در عربستان ادامه دارد، اعلام کرد: 85 هزار زائر ایرانی به حج 1402 می روند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ هیئت حج ایرانیان از ابتدای هفته جاری در عربستان سعودی حضور دارند. این سفر به دعوت وزیر حج و عمره عربستان به منظور حضور در نمایشگاه حج 2023 انجام شد که طی آن ایران تفاهم نامه حج 1402 را با وزارت حج عربستان امضا کرد. مقامات حج ایران هنوز جزئیات این تفاهم نامه را اعلام نکرده اند، اما رئیس سازمان حج و زیارت پیش از عزیمت به عربستان گفته بود که ایران برای دریافت 90 هزار سهمیه حج از عربستان تلاش و مذاکره خواهد کرد.

بر اساس مصوبه سازمان کنفرانس اسلامی، سهمیه حج کشورها یک هزارم جمعیت هر کشور است و بر این اساس سهمیه حج ایران قبل از محدودیت‌های کرونا حدود 85 هزار نفر بوده است. نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت پیش از آغاز مذاکرات حج 1402 گفته بود: «ایران برای حج آینده درخواست 20 هزار سهمیه اضافه کرده است».

این درخواست هر سال در ایام حج مطرح می شود و عربستان سعودی معمولاً در آخرین لحظه با بخش کوچکی از آن موافقت می کند. به گفته رئیس سازمان حج و زیارت، در حال حاضر حدود یک میلیون و 100 هزار زائر در کشور به حج مشرف می شوند که پیش بینی می شود با رویه ای که عربستان در تعیین مصادیق دارد تا 13 سال طول بکشد.

در همین حال حجت الاسلام والمسلمین سید عبدالفتاح نواب – نماینده فقیه در امور حج و زیارت – از اعزام 85 هزار زائر جمهوری اسلامی ایران به حج تمتع 1402 در اجلاس مجمع نمایندگان مجلس خبر داد. بیوت مراجع عظام تقلید مراسم حج پیش رو کاهش می یابد تا زائران بیشتری به سرزمین وحی مشرف شوند.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت همچنین گفت: مسئولان حج و زیارت کشورمان در حال حاضر در عربستان در حال رایزنی برای رفع برخی شبهات و مشکلات موجود در متن توافقنامه هستند که امیدواریم به نتیجه مطلوب برسد. نتیجه .

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید