850 بسیجی در ناآرامی های اخیر تهران مجروح شدند


ساعت: 14:39
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۷/۲۳
کد خبر: 1903476

فرمانده کل سپاه حضرت محمد رسول الله (ص) با اشاره به دستور فرمانده کل سپاه مبنی بر منع استفاده از سلاح در هنگام اغتشاشات گفت: از آغاز ناآرامی ها 850 نفر از بسیجیان مجروح و سه نفر شهید شدند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ سرلشکر «حسن حسن زاده» فرمانده سپاه حضرت محمد رسول الله (ص) تهران بزرگ امروز (شنبه) با حضور تعدادی از بازنشستگان این سپاه اظهار داشت: با توجه به عملیات شدید روحی و روانی دشمنان، ما نتوانست واقعیت انقلاب اسلامی را در ذهن جوانان روشن کند. به همین دلیل ذهنیت درست و واقعی ایران اسلامی و برتری کشورمان در ذهن جوانان وجود ندارد. این در حالی است که دشمن دشمنی خود را با انقلاب اسلامی از اولین روز پیروزی انقلاب اسلامی آغاز کرد.

سردار حسن زاده افزود: بر خلاف برخی از مسئولان که نه در اوایل انقلاب و نه حتی الان متوجه دستاوردهای انقلاب نبودند، دشمن در شش ماهه اول پیروزی انقلاب متوجه شد که با پیروزی انقلاب اسلامی در ایران، تمام منافع غرب به خطر خواهد افتاد. بنابراین دشمنی دشمنان با انقلاب اسلامی کاملاً طبیعی است.

فرمانده سپاه تهران بزرگ یادآور شد: هشت سال پاسداری مقدس که باید بزرگترین تهدید موجودیت این نظام می بود، به بزرگترین فرصت جهان اسلام تبدیل شده است. بنابراین آنچه شما به عنوان جبهه مقاومت می بینید حاصل هشت سال پاسداری مقدس است. دشمنان این ملت نه تنها در جنگ تحمیلی نتوانستند اراده خود را تحمیل کنند، بلکه پس از جنگ، رژیم صهیونیستی و آمریکا حتی عملیات موفقی را علیه ایران اسلامی انجام ندادند و این موضوعی است که جوانان نمی دانند.

وی تصریح کرد: اقتدار جهانی یعنی حاج قاسم سلیمانی که در یادواره شهدا می گوید سه ماه دیگر داعش را در عراق و سوریه جمع می کنم و در زمان اعلام شده به عهد خود عمل کرد و دولت خودخوانده داعش منهدم شد. امروز که در جنگ اقتصادی هستیم، حتی زمانی که دشمنان اعلام کردند اجازه نمی‌دهیم نفت ایران صادر شود و بر اساس آن یک نفتکش ایرانی را گرفتند، ما به جای یک کشتی، سه کشتی آنها را گرفتیم و مجبور شدند. کشتی کشورمان را آزاد کنید حتی زمانی که کشور ما را به حمله نظامی تهدید کردند، با هشدار رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر اینکه اگر رژیم صهیونیستی علیه کشور ما اقدام نظامی کند، حیفا و تل آویو را با خاک یکسان خواهیم کرد. زمین، از اعمال خود پرهیز کردند. اینها در واقع نمونه هایی از قدرت جهانی ایران است.

سردار حسن زاده ادامه داد: البته به موازات این افزایش قدرت، طرف مقابل نیز ضعیف می شود و برای سرپوش گذاشتن بر ضعف خود، با سر و صدای زیاد دست به کارهای مختلفی می زند که نمونه آن شورش اخیر است. زیرا در قیام اخیر همه رسانه های جهان به یک طرح بین المللی علیه ایران چنگ زدند، اما این شورش به فرصت بزرگی برای رژیم تبدیل شد.

فرمانده سپاه تهران گفت: همانطور که گفته شد در سال‌های اخیر در همه میدان‌های نبرد با آمریکا و رژیم صهیونیستی پیروز بوده‌ایم و این باعث شده است که دشمنان جرات اقدام نظامی علیه کشورمان و حتی در جنگ فرهنگی که به دنبال تفرقه بین نسل جوان است، آنها اهل انقلاب هستند، دیدیم جوانانی مثل شهید حاجی و سایر شهدای مدافع حرم در این دوران نفاق فرهنگی بزرگ شدند. البته در هر نبردی که منجر به پیروزی شود، در نهایت طرف پیروز میدان نیز آسیب می بیند.

سلبریتی ها جایی در سیستم ندارند

وی با اشاره به اینکه در شنودهای جبهه ضد نظام می شنویم که تصورشان از ساختار متزلزل نظام اشتباه است، تصریح کرد: برخی سلبریتی ها جایی در نظام ندارند. چرا که هر چه به دست آوردند به خاطر فعالیتشان در این نظام اسلامی بود و البته نمی دانند که اگر مردم بخواهند به زودی از جایگاه خود برکنار می شوند.

سردار حسن زاده با اشاره به اینکه بسیج 380 گردان در تهران به حالت آماده باش در آمده است، افزود: یاران یاغی پیش بینی می کردند که وقتی فریاد اعتراض بلند شد، نظام نتواند آن را مهار کند و حتی در صورت موفقیت، خسارات را حدوداً برآورد کردند. 2000 تا 3000 نفر و برایشان مهم نبود که کشته شده توسط پلیس، بسیج، سپاه، مردم یا حتی خود شورشیان باشد. زیرا آنها فقط به دنبال افزایش مرگ و میر بودند، اما پیش بینی ها اشتباه بود. چون مردم به شورشیان نپیوستند که نشان از قدرت نرم نظام دارد.

از سلاح های ضد شورش استفاده نکنید

فرمانده حضرت محمد رسول الله (ص) گفت: ژنرال سلامی فرمانده کل ارتش دستور داد که برای مقابله با شورشیان از هیچ سلاحی استفاده نشود و این اتفاق افتاد. چون در یک شب 185 مجروح علیه این شورشیان گرفتیم و 45 دقیقه در میدان الغدیر با شورشیان جنگیدیم. لذا با خویشتنداری و حوصله ای که بسیج و فرجه در مقابله با آنان به خرج دادند، این ترفند آنان نتیجه نداد.

وی گفت: امروز گاهی در بین خانواده ها احساس ناامنی به وجود می آید. چون در فضای مجازی به گونه ای انجام شد که این احساس به وجود آمد و همچنین در این فضای مجازی باعث شد که شورشیان زیاد باشد. اما بدانید که بر اساس اطلاعات تمامی نیروهای انتظامی و اطلاعاتی، تعداد افراد درگیر در اغتشاشات حداکثر 25 نفر است. البته باید بین کسانی که به اصطلاح «جوگیر» هستند و عوامل اصلی اغتشاش، تفاوت قائل شد. ما همچنین در این شورش اخیر پیروز شدیم و بر این شورش جهانی غلبه کردیم، اما ثبات آن زمان می برد.

سردار حسن زاده با تاکید بر اینکه اگر عوامل مرتبط با سپاه در تهران به خیابان ها بیایند، فاتحه به همه معاندان قرائت می شود، خاطرنشان کرد: امروز بسیجیان در مقابل این قیام پیروز شدند و برای این پیروزی 850 مجروح و سه شهید تقدیم کردند اما در همین راستا بسیاری از همان مسئولانی که پس از درگذشت این بانو ابراز تاسف کردند و خواستار پیگیری این حادثه شدند، نه ابراز پشیمانی کردند، نه تسلیت گفتند و نه دستور پیگیری دادند.

دیدگاهتان را بنویسید