400 زندانی ناآرامی های اخیر آزاد شدند


ساعت: 18:06
تاریخ انتشار: 1301/07/12
کد خبر: 1901279

دادستان عمومی و انقلاب تهران گفت: پس از دستور رهبر انقلاب مبنی بر تمایز بین جوانان و نوجوانانی که به دلیل هیجان ناشی از تماشای یک برنامه اینترنتی به خیابان می آیند و تاکید رئیس قوه قضاییه. با توجه به رسیدگی فوری به وضعیت افراد بازداشت شده، 400 نفر توسط زندانیان اغتشاشات گذشته دستگیر شدند که با اخطار آزاد شدند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ علی صالحی دادستان عمومی و انقلاب تهران پس از بازدید چهار ساعته از زندان تهران بزرگ و سه ساعته از زندان اوین اظهار داشت: پس از فرمان رهبر انقلاب مبنی بر جداسازی جوانانی که می آیند. به دلیل هیجان تماشای یک برنامه اینترنتی و تاکید رئیس قوه قضائیه بر رسیدگی فوری به وضعیت دستگیرشدگان، 400 نفر از زندانیان اغتشاشات اخیر که اخطار گرفته بودند آزاد شدند.

علی صالحی اظهار داشت: با عنایت به بیانات روز گذشته رهبر معظم انقلاب در جشن دانش آموختگی مشترک دانشجویان دانشگاه افسری مبنی بر لزوم تفکیک سطوح مختلف خردسالان و مقصران اصلی اغتشاشات اخیر در کشور، بلافاصله قوه قضاییه در این نگرش اقدام کرد.

وی افزود: با توجه به تفکیک سطوح مختلف بازداشت شدگان و غربالگری آنها از نظر نوع رفتار مجرمانه، وابستگی به دشمن، اهداف، میزان عمل و میزان گناه و دخالت در صحنه، برخی از این افراد از جمله افرادی که تخلفات کمتری در این زمینه دارند شناسایی و آماده آزادی می شوند.

دادستان تهران تصریح کرد: با توجه به اینکه افراد دستگیر شده از نظر التهاب و هیجان وارد صحنه شده و هم اکنون نسبت به اقدامات آنها تذکر داده شده است، 400 نفر از این افراد صبح امروز پس از بررسی پرونده از زندان آزاد شدند. .

و افزود: این افراد پس از تعهد و به شرط عدم تکرار اقدامات جامعه بازگشتند.

صالحی در خصوص فتنه گرانی که مرتکب جنایات سنگین تری از جمله آتش زدن اموال عمومی، ایجاد هرج و مرج در جامعه و اقدام علیه امنیت ملی و ارتباط با بیگانگان شده اند، تاکید کرد: این فتنه گرانی هستند که علیه امنیت ملی اقدام کرده و نابود می شوند. نظم و امنیت مردم نقض شده، بدون هیچ تسامحی، با قاطعیت و قاطعیت کامل برخورد قانونی و پرونده این افراد به صورت ویژه و فوق‌العاده در دادسرای تهران رسیدگی و به دادگاه معرفی می‌شود.

وی تاکید کرد: عناصر اصلی تا زمانی که دادگاه در مورد آنها تصمیم گیری کند در بازداشت هستند.

دیدگاهتان را بنویسید