90 درصد افرادی که در اغتشاشات اخیر دستگیر شده بودند پس از 24 ساعت آزاد شدند


ساعت: 13:29
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۸/۱۱
کد خبر: 1907844

معاون اول قوه قضائیه گفت: بیش از 90 درصد دستگیرشدگان حوادث اخیر پس از 24 ساعت آزاد شدند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ حجت الاسلام و المسلمین محمد مصدق معاون اول قوه قضائیه در حاشیه همایش بسیجیان قوه قضائیه و وزارت دادگستری در خصوص حادثه تروریستی شیراز و دستگیری عاملان آن در جمع خبرنگاران گفت: : برای عملیات این حادثه دو نفر جمع آوری شدند که یکی وارد حرم شد و دیگری جدا شد که شاید جهانی دومین نفری بود که دستگیر شد. پس از دستگیری نفر دوم با اطلاعاتی که وی ارائه کرد، 5-6 نفر از افراد مطلع دستگیر شدند و تحقیقات ادامه دارد.

وی در پاسخ به این سوال که در اغتشاشات اخیر چند نفر دستگیر شدند؟ وی گفت: نمی دانم اما بیش از 90 درصد دستگیرشدگان پس از 24 ساعت آزاد شدند.

وی افزود: افرادی که در اغتشاشات اخیر مسلحانه دستگیر شدند، جلسات دادگاه آنها به صورت علنی درج و اطلاع رسانی می شود.

معاون اول قضایی در ادامه با بیان اینکه یکی از سوالاتی که مردم از ما می پرسند این است که با مفسدان و اختلاس کنندگان چه کرده ایم؟ وی گفت: خیلی چیزها را نمی توانیم بگوییم، گاهی یک نفر را دستگیر می کنیم و در همان روز اول با مصاحبه فردی که مسئول نیست در اذهان عمومی حکم اعدام او صادر می شود. اما وقتی به پرونده نگاه می کنیم می بینیم هیچ سندی وجود ندارد و فرض می کنیم بعد از مدتی حکم 10 سال حبس برای این فرد صادر می شود و مردم از این حکم راضی نیستند، بنابراین با یک خبر جعلی مردم مشکوک می شوند. منتشر می شود.

وی در مورد سامانه ارجاع هوشمند گفت: دیروز جلسه ای با وصول دادگستری داشتیم و با توجه به اطلاعاتی که از محاکم قضایی داشتیم و اقداماتی که انجام دادیم آن را به صورت نمونه در دو استان اجرا کردیم و تصمیم گرفتیم در تمامی استان ها اجرا شود. دادگاه ها با این سیستم دیگر پرونده ای نداریم که بدون ارجاع باشد.

دیدگاهتان را بنویسید