90 درصد خودروهای تصادفی در پارکینگ، کیسه هوا را باز نمی کنند!/ همه در زاویه مناسب تصادف کردند!


ساعت: 12:13
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۳/۲۲
کد خبر: 1855336

رئیس پلیس راهور گفت: تنها در یکی از پارکینگ های تصادف 107 خودرو وجود داشت که از این 107 خودرو که از گوشه جلو کاملا تصادف کردند، یعنی از زاویه راست ایربگ 97 خودرو باز نبود!

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ چند وقت پیش مصطفی آقامیرسلیم; نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در پاسخ به سوالی مبنی بر باز نشدن ایربگ خودروهای داخلی در تصادفات جاده ای گفت: این گفته اصلا صحت ندارد! کسانی که ادعا می کنند کیسه هوا باز نمی شود مقصر این تصادفات هستند!رانندگی در جاده مه آلود در عبور و مرور خودروها اختلال ایجاد نمی کند و بعد ادعا می کند که ایربگ باز نمی شود حتی اگر کیسه هوا باز نشود خودرو دارای یک مشکل است. نقص فنی که باید اصلاح شود. خوب! “

ادعای این نماینده مجلس مبنی بر باز نشدن ایربگ 100 خودرو در بین 900 هزار خودروی تولید شده، واکنش سردار سید کمال هادیان فر؛ رئیس پلیس راهور را دنبال کرد.

هادیانفر در این خصوص به خبرنگار تسنیم گفت: به نظر من این اظهارنظرها به این دلیل است که این افراد در بحث خودرو سود دارند. البته من این شخص را نمی شناسم، اما بسیاری از این افراد در موضوع خودرو درآمد دارند یا کارخانه دارند.»

وی از نمایندگان مجلس و سایر افرادی که در این حوزه صحبت می کنند خواست تا منافع ملی، امنیت و امنیت مردم را در نظر بگیرند و خاطرنشان کرد: ما به عنوان پلیس هر روز تقریبا هر دو یا سه روز یک بار شاهد حوادث هستیم. ما آتش سوزی یا انفجار ماشین داریم و واقعاً قبول نداریم که هر روز این تصاویر را در رسانه ها و تلویزیون پخش کنیم چون مردم نگران هستند، اما هر روز این اتفاقات می افتد.

این مقام انتظامی یادآور شد: بحث کیفیت و ایمنی یکی از فرمایشات مقام معظم رهبری و مورد تاکید ایشان است، لذا دولت باید در این زمینه اراده جدی داشته باشد و خدای ناکرده پیشقدم باشد.


ساختن ماشین واقعاً به سختی ساختن یک موشک نیست

هادیان فر با تاکید بر اینکه ایمنی نباید رسمی و واقعی باشد، گفت: واقعاً باید ایمنی و کیفیت در تولید افزایش پیدا کند، هرچند خودرو ملی نداریم. اگر کسی بگوید ما خودروی ملی داریم، اشتباه گفته و ما در کشور کار نصب را انجام می دهیم.

رئیس پلیس راهور با اشاره به طبقه بندی صنعت خودرو و سه دسته بندی در صنعت خودروسازی در دنیا، خاطرنشان کرد: گروه سوم نیز قطعات را با هم مونتاژ و مونتاژ می کنند که کشور ما در قطعه سوم نیز فعال است. رهبر و ما این بود که در این سالها برای ما که توانایی تولید موشک داریم ماشینی سخت تر از موشک بسازیم، سازنده شدیم.

وی ادامه داد: خودروهای خطرناک را بر اساس تحلیل تصادفات دسته بندی می کنیم. البته برخی می گویند چرا پلیس به تازگی در مورد خودروهای خطرناک اظهار نظر کرده است. باز هم باید یادآوری کنم که این مشکلات را از اواخر سال 98 می گوییم که پراید تولید کننده کیست؟ و پژو 405 را متوقف کرد؟ همه مدارک در این زمینه وجود دارد، بعد مدیرعامل وقت سایپا پیش من آمد و گفت روزی 400 دستگاه پراید تولید می کنند، یعنی کارخانه در واقع پراید تولید می کند، معاون اول وزیر و وزیر صنعت، تولید پراید متوقف شد. .


چرا خودروها از تخته سه لا خطرناک ساخته شده اند؟

هادیان فر با تاکید بر اینکه تمام تلاش ما بر این است که خودروی ملی تولید کنیم که بتوانیم به آن افتخار کنیم، گفت: در ادامه تلاش می کنیم تا کیفیت و ایمنی خودروهایی که در حال حاضر مونتاژ یا وارد می شوند را ارتقا دهیم، مثلا چرا؟ [در تولید خودرو] ما از فولاد کم کربن استفاده نمی کنیم و از ورق سه لایه خطرناک استفاده می کنیم که در هر تصادفی چه در زاویه درست و چه نادرست خودرو در آن له می شود و سرنشینان آن گرفتار می شوند.

رئیس پلیس راهور پلیس راهور در خصوص باز نشدن 100 ایربگ از 900 هزار خودروی تولیدی اظهار نظر یکی از نمایندگان را به دلیل اطلاع ناکافی دانست و گفت: در یک پارکینگ 107 دستگاه خودرو وجود داشت. 107 خودرو که همگی از زاویه جلو یعنی از زاویه راست تصادف کرده اند، ایربگ خودروهای 97 را باز نکرده اند، یعنی حدود 90 درصد ایربگ ها کار نمی کنند و کارشناسی فنی این خودروها را به نمایندگان مجلس ارائه کردیم. .

راننده ادامه داد: کیسه هوای راننده در سراسر جهان مشمول قفل و قفل دستی نیست و کیسه هوای راننده در سرتاسر دنیا باید در صورت تصادف باز شود، اما در برخی خودروها ممکن است کیسه هوای سرنشین تا زمانی که راننده باز باشد باز یا قفل باشد. “

وی یادآور شد: وقتی فردی می گوید تست تصادف باید به صورت نرم افزاری انجام شود، البته این یک رویا است و امکان پذیر نیست. تست تصادف باید واقعی باشد و ماشین باید از زوایای مختلف در تصادفات تست شود، به رسانه ها هم گفتم اگر می خواهید بدانید تست تصادف جواب می دهد یا نه، به گورستان ماشین بروید و وضعیت ماشین های تصادفی با زوایای مختلف، از جمله جلو یا عقب ضربه خورده یا واژگون و له شده است.

هادیان فر با تاکید بر اینکه تمام صحبت ما ارتقای کیفیت و ایمنی خودرو است، گفت: هم خودروهای وارداتی از خارج و هم خودروهای مونتاژ شده در داخل باید کیفیت و ایمنی خودرو را ارتقا دهیم.

انتهای پیام/
منبع: سنیم

دیدگاهتان را بنویسید