90 درصد کشور درگیر خشکسالی است

ساعت: 15:53
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۱۰/۱۳
کد خبر: 1921781

رئیس مرکز ملی مدیریت بحران آب و هوا و خشکسالی سازمان هواشناسی گفت: بارندگی ها در کشور هم اکنون 30 درصد کمتر از حد نرمال است و حدود 90 درصد از خاک کشور تحت تاثیر درجات مختلف خشکسالی قرار دارد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ احمد سازیفی رئیس مرکز ملی مدیریت بحران آب و هوا و خشکسالی سازمان هواشناسی درباره وضعیت بارندگی و خشکسالی در کشور گفت: بارندگی در کشور هم اکنون 30 درصد کمتر از حد نرمال و حدود 90 درصد مساحت کشور است. تحت تأثیر درجات مختلف خشکسالی قرار می گیرد.

وی افزود: از مهر تا 19 آذرماه باید میانگین کشوری 65 میلی متر بارندگی داشته باشیم که 42 میلی متر بوده که 30 درصد کاهش داشته است و همچنین در استان تهران 62 درصد و همدان 72 درصد بارندگی داشته ایم. کمتر از حد معمول

وی وظیفه داشت بیان کند: همچنین در شهرهای اصفهان، قم، قزوین، البرز، سمنان و خراسان رضوی بارندگی کمتر از گذشته بوده و شرایط در کل کشور نسبت به سال گذشته خوب و بدتر نیست، بنابراین علت وجود دارد. با توجه به کمبود بارندگی در تابستان پیش رو در تهران و دامنه های جنوبی البرز که با تراکم جمعیت همراه است دچار کمبود آب خواهند شد.

رئیس مرکز ملی مدیریت بحران اقلیم و خشکسالی سازمان هواشناسی خاطرنشان کرد: خشکسالی در کشور انباشته شده است و در دو دهه گذشته کمبود بارندگی در برخی استان ها بیشتر از میزان بارندگی بوده است، بنابراین بر اقلیم منطقه و اکوسیستم تأثیر می گذارد.

دیدگاهتان را بنویسید