95 درصد میگوی پرورشی استان بوشهر صادر می شود

محمد تقی منوچهری صبح یکشنبه در مراسم تودیع و معارفه استاندار بوشهر اظهار داشت: بخش کشاورزی استان بوشهر سال گذشته یک میلیون و 584 هزار تن محصول تولید کرد.

وی از افزایش 10 درصدی تولید محصولات کشاورزی در استان بوشهر خبر داد و گفت: صید ، نخل خرما و محصولات خارج از فصل از مهمترین مزیت های کشاورزی استان بوشهر است که بزرگترین تولید کننده میگو در کشور است.

رئیس جهاد کشاورزی استان بوشهر با بیان اینکه 95 درصد میگوی پرورشی به استان بوشهر صادر می شود خاطرنشان کرد: سال گذشته 23 هزار تن میگوی پرورشی در استان بوشهر تولید شد که امسال پیش بینی می شود امسال به 30 هزار تن برسد. به

اجرای بزرگترین پروژه آبیاری مدرن در کشور

وی از افزایش ظرفیت تولید و ارتقای کیفیت تولید در مزارع پرورش میگو در استان خبر داد و گفت: استان بوشهر سالانه 165 هزار تن خرما تولید می کند و مهمترین خرمای ما در زمینه خرما مربوط به آب است.

منوچهری با اشاره به اینکه بزرگترین پروژه آبیاری مدرن کشور در استان بوشهر تنظیم شده است ، تصریح کرد: 222 میلیارد تن اعتبار ملی طی سال های اخیر در زمینه آبیاری مدرن تزریق شده است که یک کار مهم و بزرگ است.

وی تاکید کرد که با اتمام پروژه نخلستان در بوشهر شاهد بهبود تولید و کاهش مصرف آب در زمینه نخل و خرما خواهیم بود که این امر نقش مهمی در اقتصاد کشاورزی ایفا می کند.

رئیس جهاد کشاورزی استان بوشهر با بیان اینکه سالانه 600 هزار تن گوجه فرنگی خارج از فصل در استان بوشهر تولید می شود تصریح کرد: احداث کارخانه های فرآوری گوجه فرنگی در استان بوشهر یکی از اقدامات مهم در این زمینه است.

توسعه گلخانه ها

وی توسعه گلخانه در استان را از دیگر اقدامات مهم عنوان کرد و افزود: بیش از 430 هزار هکتار گلخانه در استان راه اندازی شده و کشاورزی پیمانی از اقدامات مهم در این زمینه است.

منوچهری با اشاره به افزایش آبیاری تحت فشار در استان گفت: ظرفیت سردخانه های استان بوشهر به حدود 115 هزار تن رسیده است و شاهد افزایش حدود دو برابر آن هستیم.

وی از تکمیل زنجیره مرغ و طیور در استان خبر داد و گفت: تنها دستگاه جوجه کشی در جنوب کشور با ظرفیت 17000 دستگاه در استان بوشهر راه اندازی شده است.

در این مراسم احمد محمدزاده با قدردانی از زحمات و تلاش های عبدالکریم گرند به عنوان استاندار بوشهر معرفی شد.

دیدگاهتان را بنویسید