Galenui می خواهد طلسم 10 ساله را بشکند

از ابتدای تایید حضور تیم ملی کشورمان در این مسابقات که در بین کشورهای آسیای میانه برگزار می شود، اهالی فوتبال به این موضوع انتقاد کردند و تیم های افغانستان و قرقیزستان را رقبای مناسبی برای تیم ایران ندانستند. . اما تیم ملی با بازیکنان اصلی خود به قرقیزستان رفت و با نتایج 6-1 و 5-1 مقابل این تیم ها پیروز شد.

ایران در این دو دیدار برای گلزنی خوب تمرین کرده است که مهدی طارمی و سردار آزمون به گل های ملی خود اضافه کردند. البته دروازه تیم ما در هر دو بازی باز بود تا شاگردان امیر کلانوی کلین شیت نداشته باشند. ایران با پیروزی در هر دو دیدار موفق شد به فینال مسابقات کافا راه یابد و امروز به مصاف حریفی می رود که می توان آن را تنها بازی مفید ایران در تورنمنت مذکور دانست.

ازبک ها در رده بندی فیفا هفتاد و چهارم هستند و در گروه چهار تیمی خود عمان، ترکمنستان و تاجیکستان را شکست دادند. ازبکستان که در این دیدار به دلیل بیماری سرچکو کاتانتیس از سرمربیگری تیمش بهره مند نشد، اخیراً از راهیابی به مرحله نهایی جام جهانی 2022 بازماند. انگیزه زیادی برای نمایش مقابل ایران و زنده کردن خاطرات تیم قدرتمند سال های گذشته دارد.

تیم ملی کشورمان پس از 15 سال شانس کسب اولین جام خود در رقابت های منطقه ای را دارد. ایران در سال 2008 به عضویت منطقه غرب آسیا و میزبانی این رقابت ها را بر عهده داشت و با غلبه بر اردن موفق شد جام قهرمانی را بالای سر ببرد. امیر کلانویی پنج قهرمانی لیگ برتر و دو قهرمانی جام حذفی در رده باشگاهی را کسب کرده است که در 10 سال گذشته متوقف شده است. با این حال، مسابقات کفا می تواند به اولین جام قلانوی در سطح ملی تبدیل شود.

دیدگاهتان را بنویسید