اموال روزه داری باید سکوت شورشیان را بشکند / ما با طغیان بزرگ تحریف بین المللی علیه ایران روبرو هستیم


ساعت: 16:14
تاریخ انتشار: 1301/07/12
کد خبر: 1901217

این فعال رسانه ای گیلان با اشاره به سکوت برخی مسئولان و مسئولان در قبال اغتشاشات اخیر گفت: در حالی که ضد انقلاب و برخی اصلاح طلبان برای افزایش ناآرامی ها در کشور تلاش کردند، برخی از مسئولان و مسئولان حزب الله سکوت را ترجیح دادند. در این رابطه!

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش ۸دی، محمدرضا عوض نیا از فعالان رسانه ای استان گیلان در گفتگو با ۸دی درباره درگذشت مهسا امینی گفت: در اولین لحظاتی که خبر مرگ مشکوک مهسا امینی منتشر شد، مشاهده شد که شبکه گسترده رسانه ای در خارج و داخل. پای دست به کار شدند و آمادگی از پیش سازماندهی شده و مدیریت شده را نشان دادند و در کوتاه ترین زمان ممکن و با حجم بسیار بالا موجی از اخبار و تحلیل های هدفمند و توهین و تخریب و شایعه سازی درباره این ملت و افکار عمومی را تخریب کردند و قدرت را از بین بردند. برای ایجاد تفاوت بین درست و غلط و اساساً قدرت تفکر بسیاری.

وی افزود: از همان ساعت اول حادثه حملات به صورت همزمان توسط خودی و گروهک های ضد انقلاب انجام شد و گروه خاکستری نیز این دو گروه را زیر نظر داشتند. در آن روزها گلایه هایی از سوی برخی نیروها و هیئت های حزب الهی مطرح می شد که پلیس را مقصر این حادثه می دانستند، گشت هدف گیری و لزوم حجاب قانونی را اشتباه نام می بردند و قانون را به راحتی و بدون منطق زیر سوال می بردند. حملات در روزهای اول به سمت گشت ارشاد هدف قرار گرفت و تمامیت نیروی انتظامی زیر پا گذاشته شد، سپس با تماس های خشن در خیابان، عملا تمام وجود پلیس، نیروی انتظامی و یگان ویژه و در مراحل بالاتر بسیج، نظام، اسلام و قرآن مورد حمله قرار گرفتند. وقیحانه قرار گرفتند. وقتی قدرتی مورد هجمه هر طرفی قرار می گیرد، طبیعتاً تضعیف می شود و قداست آن قدرت را زیر پا می گذارد که ما شاهد آن هستیم.


تحلیل های نادرست از علل حملات به نیروهای امنیتی و نظم و قانون

این فعال رسانه ای علت هجمه به نیروی انتظامی و نیروی انتظامی را تحلیلی اشتباه خواند و تاکید کرد: طبق دستور رهبر معظم انقلاب این افراد باید نتیجه تحلیل ها و مواضع اشتباه خود را در مقابل پلیس جبران کنند. و اشتباهات خود را اصلاح کنند و این دستور اکید است ایشان رهبر معظم انقلاب بودند. مواضع اشتباه برخی از نیروهای داخلی باعث تهاجم بیشتر دشمن شد که منجر به از بین رفتن قداست این نهاد شد.

عوض نیا ادامه داد: حضرت آقا از درگذشت این بانو عمیقاً ابراز تاسف کردند اما بدون تحقیق و قبل از روشن شدن نتیجه بررسی ها نیز به شدت از مواضع عاطفی انتقاد کردند.

وی با اشاره به سکوت برخی از نیروهای داخلی برای جلوگیری از از دست دادن مریدان و موضع اشتباه برخی دیگر، گفت: برخی از آنها حتی مواضع همسو با مواضع دشمن داشتند و به آسیاب دشمن گره خوردند، در این میان نیروی انتظامی و بسیج بسیار مظلوم بودند بسیج در سیل سال های اخیر و ایام کرونا برای مردم سنگ تمام گذاشت، اما در این مورد با انتشار اخبار جعلی منفور فضای مجازی شد.

عوض نیا ملت ایران را قربانی ناآرامی های اخیر می داند و تصریح می کند: بلافاصله پس از سخنرانی امروز رهبر معظم انقلاب، این سخنرانی توسط بی بی سی تحریف شد و کلمه ملت از یکی از جمله های ایشان حذف شد. مواجهه با تحریف بین المللی علیه ایران و این روند به مردم اجازه نمی دهد حقیقت را بشنوند. این یک جنگ معمولی نیست. مردم مشکلات اقتصادی دارند، اما این مشکلات باید به روش خود حل شود، اما با همه رسوایی ها و فسادهای دولت قبل، با زیرساخت هایی که در دولت قبل آسیب دید و امیدها به ناامیدی تبدیل شد، هیچکس انتظار نداشت که در این دولت آنها می خواهند جای خالی وجود دارد. به مرور زمان تحریم ناپدید شد و دشمن عقب نشینی کرد، وضعیت ولیعهد بهبود یافت، املاک مسدود شده آزاد شد و سؤالات مهمی که بهانه ای برای حل آنها در دولت بود، یکی یکی. حل، پیگیری مشکلات فرهنگیان، مشکلات نقدینگی، مسکن و… اگر فرصت کوتاهی به این دولت داده شود، بسیاری از مشکلاتی که چندین سال است حل نشده حل می شود و این امید ملت به این دولت است.

وی تاکید کرد: نباید اجازه دهیم دشمنان و شورشیان داخلی و عناصر لیبرال دولت گذشته مردم این دولت و نظام را مایوس کنند زیرا اگر امیدها زیاد باشد در آینده سیاسی جایی برای لیبرال ها باقی نمی ماند. کشور و برای همیشه در زباله دان تاریخ خواهد ماند

وی با بیان اینکه رهبر انقلاب به صراحت ناآرامی ها را به اسراییل و آمریکا و دست نشاندگان داخلی آنها نسبت دادند، گفت: متأسفانه برخی ساده اندیشان و خوش بین ها این را باور ندارند، اما رهبر معظم انقلاب به وضوح نسبت دادند. دشمن تمام عناصر مادی، فرهنگی، اقتصادی، رسانه ای و هنری خود را تصاحب کرده و هر چه در چنته داشته است انجام داده است، متأسفانه از داخل کشور نیز انگیزه آماده سازی و حمایت را به آنها فرستاده است. خائنان

این فعال رسانه ای گفت: به گفته رهبر معظم انقلاب کجای دنیا می دانیم که از آمریکا اینترنت و امکانات به معترضان داده شود؟ چرا این موضوعات مختص ایران است؟ می گویند نمی خواهی دوباره دست دشمن را ببینی و بفهمی که دست دشمن در این موضوع دیده می شود؟

آنها نیاز به توضیح دارند اما متاسفانه ما در مقابل رسانه های قدرتمند ضعیف هستیم.

عوض نیا گفت: شبکه ملی اطلاعات و پیام های رسانه های محلی در سال های اخیر مورد حمایت قرار نگرفته و حتی با آن مخالفت شده و متاسفانه زندگی مجازی مردم آنها را به توییتر، اینستاگرام و تلگرام کشیده و با همین تلگرام به آنها متصل شده است. که عنوان کانون هرج و مرج نقش مهمی در قیام های سه گانه دوران حسن روحانی داشت و در قیام اخیر نیز منشأ آتش بود. متأسفانه فضای مجازی ما بدون مدیریت و سازماندهی مانده و کانون هرج و مرج است، اما باید به فضای مجازی فکری اساسی کرد.

وی ادامه داد: گفته می شود 9 میلیون شغل در فضای مجازی وجود دارد و مجازی را برابر با اینستاگرام معرفی می کنند اگر همه بسترهای مجازی مانند دیجی کالا، اسنپ و غیره را در نظر بگیریم اشتباه بزرگی است. شماره ای نمی گیریم علاوه بر این اینستاگرام عامل بسیاری از مشکلات فرهنگی و تغییر سبک زندگی و عامل اصلی از دست رفتن معصومیت در کشور است اما این آسیب به فرهنگ، خانواده و حتی اقتصاد جدی گرفته نمی شود.


هیچ انسان عاقلی نیروهای امنیتی کشورش را تضعیف نمی کند

این فعال رسانه ای با بیان اینکه تضعیف نیروهای مسلح و قرار دادن آنها در مقابل یکدیگر با فیلمبرداری و تهیه مصاحبه و عکس و از سوی برخی بنا به دستور رهبر معظم انقلاب، اشتباه و بازی در خاک دشمن است، گفت: تاکید کرد: هیچ انسان عاقلی نیروی امنیتی کشورش تضعیف نشده است و هرکس که ارتش و نیروهای نظم و قانون را تضعیف کند در میدان دشمن بازی کرده است. در جریان اغتشاشات هم نیروهای نظامی و هم نیروهای امنیتی از عقلانیت و درایت استفاده کردند و با کمترین هزینه و خسارت توانستند افرادی را که هیچ رحمی نداشتند و حتی از زنان و کودکان به عنوان سپر انسانی استفاده می کردند یا در مراکز شلوغ و شلوغ شورش می کردند کنترل کنند. اتفاق خواهد افتاد. اما با عبور از برخی فیلم های واقعی و جعلی یا قدیمی، موج سنگینی علیه نیروهای امنیتی این افراد به راه افتاده است.

عوض نیا درباره محاکمه افراد تحریک کننده نیز گفت: طبق دستور رهبر معظم انقلاب باید مجازات عاملان اصلی اغتشاشات با افرادی که تحت تاثیر احساسات اقدام کرده اند متفاوت باشد. آنها با مجازات خفیف اصلاح شده اند، اما عاملان اصلی باید محاکمه شوند، زیرا آنها به تک تک مردم ظلم کرده اند و اقدامات آنها می تواند منجر به تحریم های حقوق بشری علیه ایران شود. متأسفانه، بسیاری از مشاغل در جریان ناآرامی ها آسیب زیادی دیدند.


اگر شورشیان قدرت را به دست گیرند، به پیر و جوان رحم نمی کنند

وی افزود: در قیام های اخیر، تجزیه طلبان، منافقین، کمونیست ها و گروه های اپوزیسیون که با جمهوری اسلامی کینه داشتند، نقش اصلی را داشتند که در طول تاریخ جمهوری اسلامی مورد ضرب و شتم این نظام قرار گرفته اند و کینه عمیقی دارند. مردم کشور در برخورد با مهناز افشار در آلمان نمونه ای از این نفرت را داشته اند و ما شاهد بوده ایم. شرکت در انتخابات و حتی بررسی شناسنامه و اینطور نیست که مسئولان بعد از به قدرت رسیدن به کار خود ادامه دهند و به کوچک و بزرگ رحم نکنند و به اقوام و اقوام ایرانی رحم نکنند و بروند. هیچ چیز از ایران امروز نیست، آنها می خواهند تجربه سوریه را در اینجا ایجاد کنند.

عوض نیا دانشجویان بسیجی را اولین مطالبه گر مشکلات معیشتی، اقتصادی و حاکمیتی مردم دانست و گفت: جوانان حزب اللهی بدون تردید بسیاری از مسائل را دنبال می کنند. آنها تاکنون کارهای بزرگی انجام داده‌اند اما سانسور و تحریم شده‌اند و وقتی مردم اخبار کانال‌شده را از بی‌بی‌سی و ایران اینترنشنال دنبال می‌کنند، خیلی از اخبار درست به دستشان نمی‌رسد و اخبار مدیریت‌شده و کانال‌دار دریافت می‌کنند. کسانی که در دوران کرونا خدمات زیادی دادند، برخی افراد با آنها این گونه رفتار می کنند. این فضای تحریف رسانه ای باید شکسته شود. متأسفانه در دولت قبل همه بسترهای لازم برای ابزار رسانه ای دشمن فراهم شد و بنگاه های مردمی نیز به این تریبون ها گره خوردند و اکنون این ابزارها به نقطه آسیب کشور تبدیل شده است.

این فعال رسانه ای ادامه داد: بر اساس آمارهای موجود از ابتدای فتنه اخیر تاکنون 25 هزار کانال تلگرامی با بیش از 200 هزار مطلب و بیش از یک میلیارد بازدید نقش پر رنگی در قیام داشته اند. در این فتنه هم این دروغ فاش شد که گفتند قابلیت فیلترینگ کامل تلگرام وجود ندارد و دیدیم که فیلترشکن ها از ساعت 16 مسدود شدند. البته این هم اشتباه است چون بعد از این ساعت این فضای شایعه سازی فعال می شود و مردم بسیاری از این دروغ ها را پذیرفته اند. در چنین فضای غیرمنطقی نمی توان انتظار عقلانیت داشت.

این فعال رسانه ای استان گیلان نیز با بیان موضع حواس گفت: سکوت در این شرایط معنایی ندارد و اگر بستر ناآرامی عمیق شود، معلوم نیست چه اتفاقی می افتد. یکی از مشکلات عدم جایگاه املاک جوان و پیر مسئول و غیرمسئول است. اینها جوانان خوبی هستند، اما به دلایلی اکثر آنها اعتقادی به موضع گیری ندارند. آیا آنها می خواهند بعداً به عنوان پاداش عمل کنند؟ حالا هر کدام باید موضعی داشته باشند، اما خیلی ها یک خط هم در این مورد ننوشته اند، اما از طرف دیگر، جریان ضد انقلاب و جریان اصلاحات، از همان لحظات اولیه حادثه، به درستی گسترش یافته و هستند. دروغ می گویند و موضع می گیرند و به هیچ وجه ساکت نمی نشینند و خسته نمی شوند و در راه شیطان کار جهاد می کنند، اما بسیاری از آنها که از آنها انتظار داشتیم حتی موضع روشنی هم نداشتند و امیدواریم که در راه خود تجدید نظر خواهند کرد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید