Omicron; بهانه ای برای فریب افکار عمومی و «تعطیلی مدارس» / مانع از پیشرفت علمی کشور؛ با کمک رشد افت تحصیلی

ساعت: 15:29
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۰/۲۶
کد خبر: 1800999

مدرس و دبیر دانشگاه تهران و دبیرستان ها خطاب به خانواده ها به موج شبکه ها و رسانه های معاند اشاره کرد که در جدیدترین اقدام خود انفجار آمیکرون در کشور را دستاویزی برای تعطیلی مدارس و کمک به دانش آموزان بازمانده از تحصیل قرار دادند. به این ترتیب آنها می توانند والدین خود را با خودشان آشتی دهند و در نهایت بتوانند دوباره مدارس را تعطیل کنند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ دکتر اسماعیل کرمی معلم دبیرستان و دانشگاه وی در یادداشتی به خبرگزاری دانا خطاب به خانواده‌ها با اشاره به موجی از شبکه‌ها و رسانه‌های معاند که شیوع بیماری امیکرون در کشور را دستاویزی برای تعطیلی مدارس و کمک به ترک تحصیل دانش‌آموزان قرار داده‌اند، اشاره کرد و به این ترتیب تصمیم به آشتی گرفتند. والدینشان با آنها و در نهایت موفق به تعطیلی مجدد مدارس شدند.

وی در این مقاله قابل توجه والدین را به بازی اعتیادآور بیگانگان با تکیه بر توزیع نسبی omicron (که از قضا کمترین سرعت انتقال و زنجیره انتقال را در کشور ما نسبت به سایر کشورها دارد) جلب می کند. مورد باج گیری قرار گرفته و وارونه شده است تا با توافق خانواده ها باعث تعطیلی مجدد مدارس شود.

یادداشت زیر را بخوانید:

***

به نام خدا

تاریخ بشریت مملو از داستان های دردناک کشورها و دولت های محترمی است که برای حفظ هویت و اصالت فرهنگی و اجتماعی خود مورد هجوم دولت های استعمارگر یا ارتش ها و قبایل زیاده خواه قرار گرفته اند و بر خلاف میل غیرانسانی خود هزینه های زیادی را متحمل شده اند. این کشورها که کشور پرافتخار و عزیز ما یکی از آن کشورهای آزادیخواه است، برای رسیدن به آرزوها و اهداف خود کشتار و کشتار دسته جمعی را پذیرفته و از رنج کشیدن دریغ نکرده اند. فقط برای اینکه روی پای خود و بچه های پشت سر اجدادشان بایستند.

در شرایط فعلی کشور ما در چنین وضعیتی قرار دارد. البته با این تفاوت که ما نسبت به گذشته قدرت و اقتدار نظامی و امنیتی غیرقابل مقایسه ای داریم و این قدرت باعث عصبانیت دشمنان ما و تحریم های دشمنان مردم کشورمان شد، دقیقا به دلیل فاصله بین پیشرفت علمی، نظامی. و قدرت امنیتی و استقلال ملی ما.

5cd404c9 7420 489c ba24 bac7bbec3540 خبر خاکستری

واضح است که در چنین شرایطی مردم با مشکلات و فشارهای معیشتی و اقتصادی مواجه هستند که فشار دشمن است و در عین حال تلاش می کنند مردم را متقاعد کنند که این فشارها و تحریم ها کار دولت شماست. چرا که دشمن امیدوار است با همراهی با عده ای از مردم ما این قدرت و درایت را از دولت سلب کند و بتواند با نفوذ در کشور منابع و مواهب خدادادی را تصاحب کند و فرزندان این سرزمین را پلید کند.

به همین دلیل است که فشارها که این روزها در قالب برنامه های خبری و تحلیلی پرهزینه است، به شبکه های تلویزیونی و رسانه های بیگانه برای تعطیلی مدارس روی آنتن این شبکه ها و تولید رسانه ای دامن می زند.

c368f488 7ee9 4478 961d d262f268a561 خبر خاکستری

با توجه به گذشت دو سال از آموزش مجازی از زمان شیوع تاج، سازمان پژوهش های مجلس و خود وزارت آموزش و پرورش و بسیاری از نهادهای فرهنگی که شرح وظایف در نظام آموزشی دارند، افت تحصیلی آشکار و نگران کننده ای داشته اند. دلایل زیادی برای این افت تحصیلی وجود داشت و ما قصد بررسی علل و علل این نقص را نداریم. اما آنچه مسلم است فعالان فرهنگی در نظام آموزشی بر بازسازی مدارس و آموزش حضوری با معلمان و دانش آموزان تاکید دارند.

به همین دلیل دولت سیزدهم در مسیر خود به تمامی مشکلات آموزش مجازی و بازگشایی مدارس و دانشگاه ها، بازگشایی و آموزش به صورت حضوری دست یافت، اما متأسفانه شیوع گونه های جدید بیماری عروق کرونر قلب به نام Omicron را از دیگر مشکلات آموزشی با آن مواجه کرد. روبرو شدن.

اما مشکل دیگری که بر مشکلات آموزش الکترونیکی سایه انداخت، ورود سویه Omicron به کشور و افزایش سویه این سویه بود که متاسفانه هر روز در حال افزایش است. سازمان بهداشت جهانی (WHO) می گوید گروه سنی 20 ساله (که معمولاً شامل دانش آموزان می شود) بیشتر مستعد ابتلا به omicron هستند.

4ad2915e 6002 4fdc 9d82 d09bea5b7835 خبر خاکستری

همه این نکات تار و پود سیاه دشمنان ما را در فضای مجازی فراهم کرد. رسانه های معاند از این طریق سعی دارند این تصور غلط را القا کنند که حکومت ایران قصد دارد با بازگشایی مدارس، کودکان این آب و خاک را تاج و تخت آلوده کند. هر چند این موضوع اصلا صحت ندارد و اگر به تشریفات ستاد ملی تاج و تخت که ابلاغ و به آموزش و پرورش ارسال شده و بسیاری از بخشنامه های داخلی که از سوی وزارت آموزش و پرورش به مدارس ابلاغ شده است نگاه کنیم، همه موارد را می بینیم. ایمنی و رعایت دستورالعمل های صریح که پیش نیاز بازگشایی مدارس بوده و هست.

حقیقت امر این است که مردم در این شرایط که جامعه نیاز به همدلی حداکثری و شنیدن سخنان فرسوده آنها دارد، بازیچه این شبکه ها و رسانه های معاند نباشند. منظورشان تعطیلی مدارس است. حالا خود مردم باید به این نتیجه برسند که در صورت رسیدن به هدف و تعطیلی مدارس چه کسانی متضرر می شوند؟

بی شک با تداوم آموزش مجازی و افزایش موفقیت های تحصیلی این دانش آموزان و فرزندان ما هستند که زیان های اصلی هستند که شامل حالشان می شود و آینده شان تباه می شود.

2ab9751b 844e 4496 9931 1ed95da6ac4a خبر خاکستری

به همین دلیل صریحاً پیشنهاد می شود خانواده ها در تربیت فردی فرزندان خود صبور باشند. یعنی تا حد امکان به فرزندان خود بیاموزید که سعی کنند در مقابل همکلاسی های خود فاصله اجتماعی را رعایت کنند و در طول تمرین عروق کرونر که حدوداً دو ساعت است و در صورت خیس شدن ماسک، ماسک زدن را فراموش نکنند. این فضای خنک ماسک شما را تغییر خواهد داد.

بدون شک در چنین شرایط اقتصادی هر خانواده ای می تواند به اندازه کافی مواد ضدعفونی کننده و الکل برای فرزندان خود تهیه کند و حتی در صورت ناتوانی خانواده در تهیه این گونه محصولات و مواد مصرفی، مدرسه برای دانش آموزانی که پدر و مادر هستند شرایط بهداشتی را فراهم کرده است. هماهنگی و ایجاد فضای آرام در مدارس که مطابق با پروتکل ها باشد و هرگونه خطر دانش آموزان را از بین ببرد.

9ea19eb7 c410 4a03 80b2 85bd0dec6466 خبر خاکستری

به همین دلیل است که گاهی بهتر است در مقابل اخبار ضد و نقیض و گشت و گذار در رسانه های بیگانه و معاند به منطق شخصی و شخصی خود تکیه کنیم و با یک انگشت خوب و بد را تشخیص دهیم تا در دام نافرمانی نیفتیم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید