Omicron تعداد مبتلایان به البرز را در 3 هفته گذشته افزایش داد / سهم 20 درصدی کودکان زیر 14 سال مبتلا به رعد و برق کرونا


ساعت: 12:05
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۱/۱۷
کد خبر: 1806403

بابایی گفت: پیش بینی ما عدم افزایش تعداد مبتلایان به امیکرون به ویژه در افراد واکسینه شده است و نباید این کشور را سرماخوردگی تلقی کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ مهرداد بابایی، سخنگوی ستاد مبارزه با فساد کرونا در آلبورگ، گفت: تجربه کشورهای دیگر نشان می‌دهد که روند انتقال و عفونت Omicron بسیار سریع بوده است. او در گفتگو با تیتریک گفت: همسطح شده.

مهرداد بابایی با تاکید بر اینکه افزایش تعداد بستری ها در پیک ششم پیش بینی نمی شد، اما این روند نیز رو به افزایش است و تعداد بیماران بستری نسبت به هفته گذشته دو برابر شده است، افزود: تزریق نکرده اند و یا سن زیادی دارند.

وی گفت: 20 درصد از موارد بستری Omicron در کودکان زیر 14 سال بوده است. وی گفت: انتظار نداریم تعداد بیماران به ویژه بیمارانی که واکسینه نشده اند افزایش یابد. این آنفولانزا است و فرد آبریزش بینی دارد.

بابای گفت: سرماخوردگی در آنفولانزا وجود ندارد اما یکی از علائم اومیکرون سرماخوردگی است، تب و لرز با سرماخوردگی دیده نمی شود، اما امیکرون گلودرد دارد. خستگی و ضعف نیز از علائم این بیماری خواهد بود.

وی گفت: افرادی که این علائم را دارند باید به مدت پنج روز در خانه قرنطینه شوند و سپس با ماسک در انظار عمومی ظاهر شوند. دلیل آن نیز تعداد بالای بستری شدن در بیمارستان خواهد بود.

بابایی افزود: با توجه به نگرانی های Omicron و نتایج سه هفته ای، ستاد ملی کرونا تصمیم گیری در مورد مدارس را به ستاد استان ابلاغ کرد. در نتیجه مدارس ابتدایی و متوسطه به مدت دو هفته غیبت کردند و مدارس دیگر و مدیران مدارس با هماهنگی طالقان تصمیم می گیرند.

وی با بیان اینکه به دلیل رنگ بندی محدودیت های جدیدی اعلام می شود و جلسات با 30 درصد ظرفیت برگزار می شود، گفت: هنوز به اوج بیماری نرسیده ایم و پیش بینی می کنیم تا 2 هفته آینده این اتفاق بیفتد اما در عین اوج شاهد افزایش بستری شدن و مرگ بیماران خواهیم بود.

بابای در پایان خاطرنشان کرد: با توجه به محدودیت های هوشمندی که ماه گذشته برای شهرهای قرمز و نارنجی اعلام شد، افراد دارای شماره ثبتی غیر بومی در صورت واکسینه کامل می توانند تردد کنند در غیر این صورت جریمه و 9 تا 10 واکسن خواهند داشت. «البرز 12 سال است که شروع شده و به زودی 5 تا 9 سال شروع می شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید