نقد و بررسی پلتفرم eToro

پلتفرم eToro، به کاربران امکان داد و ستد انواع دارایی ها از جمله سهام، صندوق های قابل معامله در بورس (ETF) و دارایی های رمزنگاری را می دهد. اگرچه بسیاری از دارایی‌ها را می‌توان بدون کمیسیون خرید و فروش کرد، سرمایه‌گذاری در دارایی‌های کریپتو ممکن است هزینه‌های بیشتری نسبت به استفاده از سایر پلتفرم‌ها داشته باشد. کاربران eToro آنها می توانند از طریق فید اخبار و سایر عناصر اجتماعی علاوه بر ابزارهای یادگیری داخلی موجود در سایر پلتفرم های سرمایه گذاری، از یکدیگر بیاموزند.

پلتفرم eToro برای چه کسانی مناسب است؟

اگر تازه وارد صنعت ارز دیجیتال و سرمایه گذاری هستید، eToro می تواند نقطه شروع خوبی برای شما باشد. این پلتفرم از طریق رایانه یا اپلیکیشن موبایل قابل دسترسی است و استفاده از آن آسان است. کاربران eToro به نزدیک به 3000 شرکت و سهام دسترسی دارند، اما اگر برای انتخاب یک نمونه کار بر اساس علایق و ترجیحات خود احساس راحتی نمی کنید، می توانید یک راه حل از پیش ساخته شده را انتخاب کنید.

حتی بهتر از آن، هیچ کمیسیون یا کارمزدی برای سهام و ETF هایی که خرید و فروش می کنید، پرداخت نخواهید کرد. این امر eToro را به یک نقطه شروع مقرون به صرفه تر تبدیل می کند. eToro به‌جای تکیه بر درآمد کارمزد برای سرمایه‌گذاری‌های سهام، از کارمزدهایی مانند کارمزد برداشت ثابت 3.83 پوند (5 دلار)، کارمزد عدم فعالیت، کارمزد تبدیل ارز و کارمزد سرمایه‌گذاری رمزنگاری درآمد ایجاد می‌کند.

اگر می‌خواهید با سرمایه‌گذاران دیگر ارتباط برقرار کنید، eToro می‌تواند انتخاب خوبی باشد زیرا این پلتفرم دارای عناصر اجتماعی است که به کاربران اجازه می‌دهد افکار و ایده‌های خود را به اشتراک بگذارند.

برای استفاده بیشتر از این ویژگی ها، باید اصطلاحات سرمایه گذاری را بدانید. اما eToro منابع آموزشی خود را ارائه می دهد که می تواند به شما کمک کند تا سرعت خود را افزایش دهید.

خبر خاکستریeToro خبر خاکستری

پلتفرم eToro چه خدماتی ارائه می دهد؟

علاوه بر ارائه چندین ویژگی دیگر، eToro، یک پلتفرم سرمایه گذاری چند دارایی، به کاربران اجازه می دهد تا در سهام، ETF و ارزهای دیجیتال در یک مکان سرمایه گذاری کنند.

خرید سهام

کاربران eToro می توانند به اندازه 41 پوند (50 دلار) در یکی از بیش از 3000 سهام و چندین ETF موجود سرمایه گذاری کنند. شما می توانید انتخاب کنید دارایی های خود را انتخاب کنید یا در یک “پرتفوی هوشمند” از پیش ساخته شده سرمایه گذاری کنید.

کاربران بریتانیایی eToro این امکان را دارند که قراردادهای خود را برای تفاوت (CFD) مبادله کنند. CFD ها پیچیده و کاملاً خطرناک هستند. قراردادها مستلزم وام گرفتن سرمایه هستند، بنابراین اگر معامله طبق برنامه پیش نرود، علاوه بر از دست دادن سرمایه اولیه، ممکن است با بدهی مالی نیز مواجه شوید. طبق گزارش eToro، 81 درصد از حساب‌های سرمایه‌گذار خرد هنگام معامله CFD ضرر می‌کنند.

پلتفرم eToro در مارس 2023 اعلام کرد که با Moneyfarm، یک مشاور روبو، برای ارائه سهام به مشتریان و به اشتراک گذاری ISA ها، شریک خواهد شد. بسته به ترجیحات شما، Moneyfarm مجموعه ای از سبد سرمایه گذاری از پیش ساخته شده را در تعدادی از زمینه ها ارائه می دهد.

از طریق پلتفرم eToro، کاربران این شرکت می توانند یک ISA Moneyfarm را باز کرده و موجودی خود را بررسی کنند. هر گونه بودجه باقی مانده در ISA نیز برای برنامه EToro's Club در نظر گرفته می شود.

سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال

پلتفرم eToro به کاربران اجازه می دهد تا بیش از 60 دارایی رمزنگاری شده از جمله بیت کوین، بیت کوین کش، دوج کوین، اتریوم، UniSwap و غیره را خریداری و بفروشند. این پلتفرم همچنین به کاربران کیف پول رمزنگاری خود را برای ذخیره توکن های خود ارائه می دهد.

نمونه کارها هوشمند

کاربران سبد هوشمند می توانند در یک گروه از پیش انتخاب شده از دارایی ها با استفاده از پرتفوی هوشمند سرمایه گذاری کنند که هدف آن تنوع بخشیدن به دارایی هایشان است.

برخی از پورتفولیوها بر یک موضوع خاص تمرکز می کنند، که می تواند صنعتی مانند فناوری یا ارزهای دیجیتال باشد، در حالی که برخی دیگر حول یک تکنیک سرمایه گذاری خاص ساخته شده اند.

همچنین گزینه کپی پرتغالی از دیگران وجود دارد که به شما امکان می دهد به طور خودکار سبد سرمایه گذاران حرفه ای را در پلتفرم کپی کنید. این “سرمایه گذاران مشهور” در صورت به دست آوردن دستگاه های کپی کافی می توانند علاوه بر بازگشت سرمایه خود درآمد بیشتری نیز داشته باشند.

برای استفاده از نمونه کارها هوشمند eToro، باید حداقل 382 پوند (500 دلار) سرمایه گذاری کنید. حداقل سرمایه گذاری برای CopyPortfolios 160 پوند (200 دلار) است. فقط با بستن کل کیف پول می توانید برداشت کنید.

وبلاگ های آموزشی

هر کسی، خواه کاربر eToro باشد یا نه، می‌تواند با مراجعه به وب‌سایت، از طریق آکادمی eToro درباره شرایط سرمایه‌گذاری، تفسیر بازار و سایر کلاس‌های دارایی اطلاعات کسب کند. سختی موضوعات از مبتدی تا متخصص متفاوت است.

برای درک این پلتفرم قبل از سرمایه گذاری پول واقعی، هنگامی که برای اولین بار ثبت نام می کنید و یک حساب eToro ایجاد می کنید، ممکن است به یک “حساب تمرینی” دسترسی داشته باشید که به شما امکان می دهد یک صندوق مجازی 100000 دلاری سرمایه گذاری کنید.

باشگاه eToro

کاربران eToro زمانی که حداقل 3833 پوند (5000 دلار) در حساب تجاری خود (از جمله وجوه سرمایه گذاری شده) داشته باشند، به طور خودکار در باشگاه eToro پذیرفته می شوند.

مزایای ارائه شده توسط عضویت شامل وبینارهای رایگان، مشاوره سرمایه گذاری شخصی و دسترسی به خدمات اشتراکی مانند وال استریت ژورنال است.

svg%3E خبر خاکستریخبر خاکستریeToro crypto خبر خاکستری

اپلیکیشن موبایل

با برنامه سرمایه گذاری eToro، می توانید از دستگاه اندروید یا iOS خود سرمایه گذاری کنید. اگر دارایی‌های کریپتو را روی پلتفرم خریداری کرده‌اید، می‌توانید با استفاده از اپلیکیشن کیف پول eToro Money، سکه‌های خود را ذخیره یا انتقال دهید.

بدون خطر

اداره رفتار مالی (FCA) در بریتانیا بر عملیات eToro نظارت دارد. اگرچه طرح جبران خدمات مالی از وجوه کاربران محافظت نمی کند، اما این پلتفرم از وجوه موجود در یک حساب بانکی تنظیم شده که جدا از وجوه شرکت است و به صورت امانی نگهداری می شود، محافظت می کند.

این بدان معناست که اگر eToro اعلام ورشکستگی کند، هیچ طرف خارجی قادر به دریافت این پول نخواهد بود. در عوض، مشتریان آن را پس می گیرند.

این نرم افزار همچنین داده ها را قبل از تحویل بین رایانه ها با استفاده از رمزگذاری SSL، یک تکنیک امنیتی مورد استفاده در اینترنت، رمزگذاری می کند. هر کسی که سعی در رهگیری داده ها داشته باشد فقط می تواند مجموعه ای گیج کننده از کاراکترها را تشخیص دهد.

همچنین می توانید برای امنیت بیشتر، احراز هویت دو مرحله ای را برای ورود به سیستم انتخاب کنید. هنگامی که تأیید دو مرحله ای تنظیم می شود، برای دسترسی به حساب خود باید یک کد تأیید را وارد کنید که از طریق پیامک به تلفن همراه خود ارسال شده است.

هزینه های پلتفرم eToro

کاربران می توانند بدون پرداخت کمیسیون یا هزینه مدیریت در سهام و ETF سرمایه گذاری کنند که این یکی از مزیت های اصلی eToro است.

امکان خرید و فروش در سایت بدون هزینه کاهش سود، با هزینه برداشت ثابت 5 پوند وجود دارد. از آنجایی که نیازی به سرمایه گذاری اولیه نیست، این یک مزیت ویژه برای سرمایه گذاران جدید است. اما چه بخرید و چه بفروشید، هنگام سرمایه گذاری در دارایی های کریپتو، یک کارمزد ثابت 1% وجود دارد.

سوالات متداول

svg%3E خبر خاکستریخبر خاکستریfaq خبر خاکستری

آیا پلتفرم eToro امن است؟

بله، اداره رفتار مالی بریتانیا (FCA) بر Etro نظارت دارد. بنابراین برای حفظ جواز کسب خود باید از منافع مشتریان خود محافظت کند. پول مشتری به صورت امانی نگهداری می شود و جدا از تجارت در یک حساب بانکی تنظیم شده نگهداری می شود. این بدان معناست که اگر eToro ورشکست شود، مشتریان به جای شخص ثالث، پول خود را پس خواهند گرفت.

آیا eToro برای مبتدیان مناسب است؟

استفاده از وب سایت و برنامه eToro آسان است، که برای کسانی که تازه سرمایه گذاری می کنند مهم است. اگر هنوز برای ساخت سبد سرمایه گذاری خود آماده نیستید، راه حل های آماده ای وجود دارد که می توانید با توجه به علایق خود انتخاب کنید. برای معاملاتی که انجام می دهید نیازی به پرداخت کارمزد یا کمیسیون ندارید.

آیا می توانید از eToro درآمد کسب کنید؟

با Etro، بسیاری از افراد می توانند و می توانند با سرمایه گذاری درآمد کسب کنند. خیلی های دیگر هم هستند که ضرر می کنند. هر جا سرمایه گذاری می کنید، باید پیش بینی کنید که ارزش سرمایه گذاری های شما هم به سمت بالا و هم پایین تغییر می کند. هیچ تضمینی وجود ندارد که سرمایه گذاری شما سودآور یا محقق شود.

آیا واقعا eToro هیچ هزینه ای دریافت نمی کند؟

eToro کمیسیونی دریافت نمی کند، اما برخی از عملیات روی پلت فرم مشمول هزینه هستند.

برداشت ها مشمول یک کارمزد ثابت 3 است. این مبلغ 83 پوند (5 دلار) است، بنابراین انجام این کار برای شما هزینه دارد. اما این مبلغ صرف نظر از میزان برداشت شما تعیین می شود.

علاوه بر این، کارمزد تبدیل ارز برای سپرده‌های غیر آمریکایی، کمیسیون (تفاوت بین قیمت خرید و فروش برخی دارایی‌ها) و کارمزدهای «شبه‌ای» برای معامله‌گرانی که مایل به نگه‌داشتن CFD هستند (قراردادهایی برای تفاوت) وجود دارد. اگر حساب شما برای یک سال کامل غیرفعال بوده باشد، جریمه های عدم فعالیت 8.44 پوند (10 دلار) در ماه وجود دارد.

نکته: این مقاله پیشنهاد خرید، فروش و سرمایه گذاری نیست و صرفا جهت آشنایی شما کاربران گرامی با ارزهای دیجیتال ارائه شده است و ارزتودی مسئولیتی در قبال آن ندارد.

به این پست اشاره کنید