افزایش تعداد مبتلایان به تب کریمه کنگو


ساعت: 12:22
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۲/۲۶
کد خبر: 1839259

سازمان دامپزشکی کشور در اطلاعیه ای درباره شیوع بیماری تب کریمه کنگو هشدار داد: از ابتدای سال جاری تاکنون 5 نفر مبتلا به تب کریمه کنگو شناسایی شده اند که یکی از آنها فوت کرده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ بر اساس اعلام سازمان دامپزشکی کشور، شرایطی برای پیشگیری و درمان کریمه کنگو وجود دارد، این در حالی است که تب کریمه بین انسان و دام مشترک است و در صورت رعایت نکردن نکات بهداشتی، افراد مبتلا به آن مبتلا می شوند.

سازمان دامپزشکی کشور از مردم خواسته است تا هشدارهایی را در این زمینه جدی بگیرند: از بین بردن کنه های ناقل بیماری با سمپاشی و استحمام دام و سمپاشی و ضد عفونی محل های دام در تماس با مخاط (مانند چشم و دهان) با ترشحات و خون. از دام های آلوده، خودداری از ذبح دام در مکان های غیر مجاز، تهیه گوشت لازم از مناطق امن و کنترل شده
دامپزشکی نگهداری گوشت تازه دام به مدت 24 ساعت در دمای 2 تا 4 درجه سانتیگراد. (دمای یخچال)، احتیاط های شخصی در صورت تماس با ترشحات و خون حیوانات (پوشیدن دستکش، لباس بلند، چکمه، ماسک و عینک)، اجتناب از مصرف جگر خام و نیم پز، پختن گوشت باعث از بین رفتن ویروس می شود.

در این اطلاعیه آمده است: تولیدکنندگان و افراد شاغل در کشتارگاه ها و مراکز بسته بندی در صورت بروز جراحت یا آسیب پوستی در هنگام ذبح و بروز علائم، سریعاً به مراکز بهداشتی درمانی مراجعه کنند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید