افزایش مبتلایان به تب کریمه کنگو در بهبهان


ساعت: 09:49
تاریخ انتشار: 06/07/1401
کد خبر: 1893421

رمضان احدی گفت: موارد مشکوک تب خونریزی دهنده کریمه کنگو به 3 نفر در بیمارستان معین این شهرستان رسیده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش رهیاب، دکتر رمضان احدی رئیس دانشکده علوم پزشکی بهبهان در جمع خبرنگاران در خصوص وضعیت بیماران تب کریمه اظهار داشت: تاکنون 3 مورد مشکوک تحت مراقبت های پزشکی دانشکده علوم پزشکی بهبهان هستند و خوشبختانه حال عمومی آن بستگان مساعد است، یک نفر از استان همجوار برای مراقبت های بیشتر به بیمارستان معین بهبهان منتقل شد و دو مورد دیگر نیز در غربالگری افراد مربوط به اولین بیمار تب خونریزی دهنده کریمه کنگو مشکوک اعلام شد و تحت درمان هستند. مشاهده و درمان در ایزولاتور

وی با بیان اینکه پس از دریافت نتیجه نهایی فرد مبتلا در بهبهان، جلسات کمپ تب خونریزی دهنده کریمه کنگو هر روز با حضور مسئولان برگزار می شود، افزود: به کادر بهداشتی و درمانی و کارکنان بیمارستان معین نیز می رسد. از آنجایی که پرورش دهندگان دام از دانشکده علوم پزشکی و گروه دامپزشکی آموزش های لازم را دریافت کردند. در این راستا حراست شبانه روزی توسط پزشک متخصص و واحدهای فنی و کمکی گروه بهداشت دانشکده تعیین شده است.

رئیس دانشکده علوم پزشکی بهبهان تعداد موارد مشکوک و مشاهده شده را اعلام کرد و گفت: نمونه موارد مشکوک به تب کریمه کنگو گرفته و به انستیتو پاستور ارسال شده است. برای اینکه نمونه ای برای این افراد باشیم، برای درمان بیماران احتمالی و کنترل بیماری در شهر آمادگی کامل داشته باشیم.

رئیس دانشکده علوم پزشکی بهبهان ادامه داد: دامداری های مرتبط با انسان مشکوک توسط اداره دامپزشکی شناسایی و سمپاشی شده و علاوه بر آن کشتارگاه و سایر دامداری ها نیز برای جلوگیری از شیوع این بیماری سمپاشی شده است. .

وی در پایان با تاکید بر رعایت پروتکل های بهداشتی از مردم خواست هنگام خرید گوشت از دستکش استفاده کنند و گوشت خریداری شده را حداقل به مدت 48 تا 72 ساعت در دمای بین 0 تا 4 درجه سانتیگراد نگهداری کنند و از پخت کامل گوشت اطمینان حاصل کنند. دمای بالاتر از 57 درجه سانتیگراد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید