ممنوعیت خرید سلاح در کانادا

جاستین ترودو، نخست وزیر کانادا، گفت: «ما بازار سلاح های کوچک را محدود می کنیم.

جاستین ترودو پس از تیراندازی های گسترده اخیر در همسایه جنوبی آمریکا که عملا واردات و فروش این سلاح ها را ممنوع می کند، مالکیت اسلحه در کانادا را متوقف کرده است.

ترودو روز دوشنبه در یک کنفرانس مطبوعاتی گفت: ما قانونی را پیشنهاد می کنیم که ممنوعیت ملی در اختیار داشتن سلاح های سبک را اعمال می کند. این بدان معناست که دیگر امکان خرید، فروش، انتقال یا واردات تپانچه در هیچ کجای کانادا وجود نخواهد داشت. به عبارت دیگر، ما بازار اسلحه های کوچک را محدود می کنیم».

این لایحه هنوز در پارلمان تصویب نشده است و لیبرال های حاکم تنها تعداد کمی کرسی دارند.

قانون پیشنهادی همچنین حق استفاده از سلاح گرم را از هر فردی که درگیر خشونت خانگی یا پیگرد قانونی است محروم می کند، افرادی که سلاح گرم دارند از آنچه برای خود یا دیگران خطر تلقی می شود محروم می کند و امنیت مرزها و تحریم های کیفری را برای قاچاق اسلحه تقویت می کند.

این قانون همچنین خرید و فروش مهماتی را که می تواند حاوی بیش از پنج گلوله باشد، ممنوع کرده است.

چند روز پس از بدترین تیراندازی دسته جمعی در کانادا در آوریل 2020 در روستایی در نوا اسکوشیا که منجر به کشته شدن 23 نفر شد، دولت 1500 سلاح گرم نظامی یا تهاجمی را ممنوع کرد.

اما ترودو روز دوشنبه اذعان کرد که خشونت با اسلحه همچنان در حال افزایش است.

آژانس آمار دولت کانادا هفته گذشته اعلام کرد که جرایم خشونت آمیز با اسلحه کمتر از 3 درصد از کل جرایم خشونت آمیز در کانادا را تشکیل می دهد، اما از سال 2009 درصد سرانه سلاح گرم شخصی تقریباً سه برابر شده است. یا آسیب پنج برابر شده است.

دیدگاهتان را بنویسید