من به شما اجازه نمی دهم در مورد کشتی تصمیم غیرحرفه ای بگیرید


ساعت: 20:24
تاریخ انتشار: 1401/04/01
کد خبر: 1877930

معاونت بودجه فدراسیون کشتی را بازنشانی کرد. رئیس فدراسیون کشتی جلسه را ترک کرد

در جلسه وزارت ورزش اختلاف شدیدی بین معاون وزیر و رئیس فدراسیون کشتی رخ داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ جلسه بررسی بودجه فدراسیون های ورزشی صبح امروز به ریاست محمد پولادگر معاون مسابقات قهرمانی وزارت ورزش و جوانان و در غیاب حمید سجادی معاون وزیر ورزش و جوانان که به باکو سفر کرده بود، تشکیل شد. .

این جلسه که علاوه بر محمد پولادگر معاون ورزش وزارت ورزش با حضور تعدادی دیگر از معاونان از جمله سینا کلهر، رگاتی و … برگزار شد، به اختلافات پر سر و صدای علیرضا دبیر و سیدمحمد پولادگر دامن زد. . کار تا جایی پیش رفت که گویا دبیر جلسه را ترک کرد و از امضای تفاهم نامه با وزارت ورزش خودداری کرد.

اما همه چیز از آنجا شروع شد که مجلس شورای اسلامی برای دومین سال پیاپی تصمیم گرفت برای ۲۸ فدراسیون ورزشی (بالاتر از بودجه فدراسیون ها) بودجه ویژه ای در نظر بگیرد. نام فدراسیون کشتی نیز در لیست بهارستانی های دریافت کننده بودجه قرار گرفت اما گویا معاون وزیر ورزش از این اتفاق خوش نیامده و در اقدامی عجیب و مشکوک تصمیم به حذف نام کشتی گرفته است. فدراسیون از بودجه وزارت ورزش!

در این نشست علیرضا دبیر به تشریح ساخت و سازهای انجام شده در کشتی و مسابقات مختلف پیش روی این رشته در دو بخش کشتی آزاد و فرنگی، نونهالان، جوانان، امید و بزرگسالان در مسابقات قهرمانی قاره و جهان پرداخت و خواستار افزایش کشتی شد. بودجه . . اما معاون وزیر ورزش با اعلام اینکه بودجه مجلس را دریافت کرده اید، گفت بودجه را به فدراسیون کشتی نمی دهم؛ فدراسیونی که بودجه آن در سال گذشته 39 میلیارد تن بوده است.

بر اساس گزارش ها، در جلسه امروز پولادگر به علیرضا دبیر گفته است که با توجه به بودجه 70 میلیارد تنی که مجلس برای فدراسیون شکسته ها در نظر گرفته است، بودجه قهرمانی این فدراسیون توسط وزارت ورزش باطل شده است!

علیرضا دبیر پس از چند بار توضیح درباره هزینه های کشتی، خطاب به پولادگر گفت: «از ورزش قهرمانی و کشتی بیشتر می دانی یا من ورزش قهرمانی کردم؟» به قول معاون وزیر: «من»!

منشی در ادامه در حالی که درگیری لفظی شدیدی بین او و پولادگر وجود داشت، گفت:اجازه دهید من یک تصمیم غیر حرفه ای در مورد کشتی بگیرم. وزارت ورزش همیشه متولی است و من این اجازه را نمی دهم. شما باید به کشتی حق بدهید. کشتی اولین ورزش ایران است و حقوق بیشتری نسبت به بودجه ای که پارسال دریافت کرده است و حالا می خواهید همان بودجه را تنظیم مجدد کنید.

گویا اختلاف بین منشی و فولادساز به حدی رسید که جلسه به نیمه رسید و منشی قبل از خروج از جلسه به فولادساز تاکید کرد که اجازه تصمیم گیری در مورد کشتی کشور را به او نمی دهد. رئیس فدراسیون کشتی حتی از امضای تفاهم نامه با وزارت ورزش خودداری کرد.

یعنی در حالی که بودجه ویژه مجلس ربطی به بودجه مسابقات قهرمانی فدراسیون های ورزشی ندارد. در فهرست اتاق های بودجه ویژه علاوه بر کشتی، نام 27 فدراسیون دیگر نیز دیده می شود، اما اینکه چرا پولادگر تصمیم گرفت بودجه قهرمانی کشتی را به صفر برساند جای سوال دارد.

این اتفاق در حالی رخ داد که در جلسه هفته گذشته سازمان برنامه و بودجه تاکید شد هر دو بودجه (بودجه قهرمانی و ویژه مجلس) به فدراسیون ها از جمله فدراسیون کشتی پرداخت می شود.

معاون وزیر ورزش سال هاست با فدراسیون کشتی سر و کله دارد و دلیل تصمیمات امروزش بی ارتباط با این مسائل نیست.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید