ثبت نام بیش از 24 هزار زائر قزوینی برای شرکت در راهپیمایی اربعین


ساعت: 10:45
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۵/۲۳
کد خبر: 1889781

مدیر روابط عمومی حج و زیارت استان قزوین اعلام کرد؛

کادر علیزاده گفت: تاکنون حدود 24 هزار و 300 زائر قزوینی برای شرکت در راهپیمایی اربعین در سامانه سماح ثبت نام کرده اند که 70 درصد این افراد مرد و 30 درصد زن هستند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ کدیر علیزاده در گفت و گو با خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین ; وی با اشاره به آمار افرادی که در راهپیمایی اربعین ثبت نام کردند، گفت: تاکنون حدود 24 هزار و 300 زائر قزوینی برای شرکت در پیاده روی اربعین در سامانه سماح ثبت نام کرده اند که از این تعداد 70 درصد مرد و 30 درصد زن هستند.
وی افزود: در حال حاضر بیشترین تعداد ثبت نام شده مربوط به شهر قزوین با نزدیک به 14 هزار نفر و مابقی از شهرستان های محمدیه، آبیک، الوند و بوئین زهرا ثبت نام شده اند.

مدیر روابط عمومی حج و زیارت استان قزوین بیان کرد: مرزهای انتخاب شده برای عزیمت به کشور عراق مرز مهران و مرز هوایی است که اکثر متقاضیان با حدود 90 درصد مرز مهران را برای عزیمت انتخاب کردند.


پیش ثبت نام اربعین در سامانه سماح همچنان ادامه دارد

وی با اشاره به تمدید مهلت ثبت نام پیاده روی اربعین گفت: با وجود اینکه مهلت ثبت نام پیاده روی اربعین تا 31 مردادماه تمدید شده است اما داوطلبان همچنان می توانند با مراجعه به سامانه سماح ثبت نام کنند.



این مسئول تصریح کرد: پیش ثبت نام متقاضیان به معنای ثبت نام نهایی نیست، بلکه پس از پیش ثبت نام، پیامکی برای افرادی ارسال می شود که باید پس از پرداخت هزینه بیمه و خدمات درمانی به سامانه سماح مراجعه و ثبت نام خود را تایید کنند. ،

وی خاطرنشان کرد: راهپیمایی اربعین امسال محدودیت سنی ندارد. اما برای زنان باردار، افراد مسن بالای 60 سال، افراد مبتلا به بیماری های همراه، افراد مبتلا به فشار خون کنترل نشده، افراد مبتلا به دیابت کنترل نشده، افراد چاق با شاخص توده بدنی بالای 40، افراد دارای سیستم ایمنی ضعیف یا معیوب توصیه می شود. چاه و افرادی که به طور مزمن از ترکیبات حاوی سالیسیلات استفاده می کنند. حتی الامکان از رفتن به زیارت اربعین خودداری کنند و ثبت نام کنند.

مدیر روابط عمومی حج و زیارت استان قزوین ادامه داد: با توجه به نظر وزارت بهداشت و مصوبه ستاد مرکزی اربعین، با توجه به شرایط خاص ایام اربعین، بیماران دیابتی با زخم یا عفونت اعضا، بیماران دیابتی مبتلایان به مشکلات کلیوی، بیماران مبتلا به رتینوپاتی پیشرفته، بیماران مبتلا به عوارض و علائم قلبی عروقی، بیماران سرطانی تحت درمان، بیماران سرطانی که وضعیت جسمانی نامناسبی دارند، بیماران مبتلا به آسم شدید یا کنترل نشده و COPD از مراجعه به عتبات در این ایام ممنوع هستند. تاکید می شود از ثبت نام خودداری کنند.

پیاده روی اربعین محدودیت سنی ندارد



علیزاده تاکید کرد: از ثبت نام متقاضیانی که شرایط واکسیناسیون اعلام شده را نداشته باشند، جلوگیری می شود. وی بیان کرد: افرادی که متقاضی شرکت در مراسم اربعین هستند باید دو نوبت واکسن کرونا را به خود تزریق کرده باشند و اگر ۶ ماه از نوبت دوم واکسن کرونا گذشته باشد باید نوبت سوم واکسن را به خود تزریق کنند. همچنین اگر 6 ماه از دریافت نوبت سوم گذشته باشد، نوبت چهارم را تزریق کنند.



وی در پایان تصریح کرد: زائرانی که به صورت گروهی قصد عزیمت دارند باید در مرحله پیش ثبت نام به صورت گروهی و با معرفی یک نفر به عنوان سرپرست گروه اطلاعات خود را در سامانه ثبت کنند.



انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید