آمادگی قم برای برگزاری مراسم اربعین/برپایی موکب ها در مسیر بلوار پیامبر(ص)


ساعت: 11:41
تاریخ انتشار: 1301/06/24
کد خبر: 1897524

معاون امور زائران استان قم گفت: با توجه به تردد عزاداران حسینی در روز اربعین تمهیدات لازم از جمله آبرسانی و سرویس بهداشتی و استقرار موکب های پذیرایی در طول این بلوار انجام شده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ ابوالقاسم مقیمی معاون امور زائران استان قم در گفتگو با خبرنگار قم فردا وی گفت: با توجه به حضور خیل عظیم عاشقان حسینی، مسافران و زائران در شهر قم، همه ساله در روز اربعین و شب اربعین مراسم زیادی در حرم مطهر حضرت معصومه سلام الله علیها برگزار می شود. صلوات الله علیه و مسجد مقدس جمکران به ویژه در بلوار پیامبر اعظم با حرکت دسته جمعی و دسته جمعی پذیرای زائران اربعین حسینی هستیم.

وی افزود: به همین منظور تمهیداتی برای پذیرایی از زائران از سوی گروه های مردمی در بلوار پیامبر اعظم اندیشیده شده است، لذا از تمامی دلواپسان که می توانند به زائران خدمات ارائه کنند دعوت می کنیم در این مسیر حضور یابند.

معاون امور زائران استان قم تصریح کرد: مسجد مقدس جمکران برای پنج نوبت در شب و روز اربعین (شب اربعین، روز اربعین، ظهر، عصر اربعین، عصر اربعین) برنامه ریزی کرده است. . شب اربعین و اربعین برای مراسم شب در نظر گرفته شده است.

مقیمی خاطرنشان کرد: ساماندهی لازم ترافیکی در کمیته ترافیک استان در نظر گرفته شده و کمیته اجرایی مراسم اربعین توسط استاندار تشکیل شده است. برای حضور در بلوار پیامبر اعظم، مسجد مقدس جمکران و حرم حضرت معصومه سلام الله علیها نماز اقامه شده است.

وی ادامه داد: با توجه به گرمای هوا، انشالله بتوانیم خدمات مناسبی را در روز اربعین برای زائران و عزاداران اربعین حسینی در قم ارائه کنیم.

معاون امور زیارتی استان قم در پاسخ به این سوال که عده ای در روز اربعین از حرم حضرت معصومه سلام الله علیها تا مسجد مقدس جمکران پیاده روی می کنند، آیا تمهیداتی برای خدمات رسانی به این افراد وجود دارد. عزاداران حسینی در روز اربعین در بلوار آیا به پیامبر اعظم فکر کرده اید؟ وی بیان کرد: تمهیدات لازم برای خدمت رسانی به عزاداران در مراسم اربعین توسط شهرداری و تمامی دستگاه های خدمات رسان آب و برق برنامه ریزی و دریافت شده است.

مقیمی افزود: ارتش و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تعدادی سرویس بهداشتی سیار ارائه کرده اند و در حاشیه بلوار پیامبر(ص) مستقر خواهند شد. همچنین سپاه پاسداران در مسیر در حال آماده سازی خدمات دیگری نیز ارائه خواهد کرد. الحمدلله زیرساخت های بلوار پیامبر کم است.

وی گفت: شرکت آب چند تانکر برای تامین آب شرب در بلوار پیامبر اعظم مستقر می کند.

دیدگاهتان را بنویسید