مدیر عامل سازمان آتش نشانی قم: فرضیه مسمومیت دانش آموزان با آمونیاک تایید نمی شود.

مدیر عامل سازمان آتش نشانی قم: فرضیه مسمومیت دانش آموزان با آمونیاک تایید نمی شود.

عباس جعفری مدیر عامل سازمان آتش نشانی قم هرگونه مسمومیت با آمونیاک دانش آموزان را تکذیب کرد و گفت: طبق بررسی ها مسمومیت با آمونیاک دانش آموزان تایید نشده است.

معاون علوم پزشکی دانشگاه علوم پزشکی قم، فرضیه مسمومیت دانشجویان این استان با آمونیاک را رد کرد.

مجید محبی معاون پزشکی دانشگاه علوم پزشکی قم گفت: در دانشجویان بستری در مراکز درمانی علائم مسمومیت با آمونیاک مشاهده نشد.

وی گفت: 31 دانش آموز تا عصر دیروز در بیمارستان های شهید بهشتی و فرقانی قم بستری بودند که حال عمومی آنها خوب است و مشکل حادی وجود ندارد و از مراکز درمانی ترخیص می شوند.

وی بیان کرد: تمامی امکانات لازم برای درمان دانش آموزان دارقومی وجود دارد و تاکنون مشکل حادی برای آسیب دائمی مشاهده نشده است و هیچ مورد فوت، کما، فلج و خونریزی گوارشی نداشته ایم.

محبی در خصوص علت مسمومیت دانش آموزان در برخی مدارس قم گفت: با وجود اینکه حتی دستگاه های متولی خارج از استان با تمام امکانات تخصصی و فوق تخصصی در قم حضور داشتند اما هنوز عامل خاصی در این موارد پیدا نکرده ایم. حوادث

عباس جعفری، مدیر عامل سازمان آتش نشانی قم نیز هرگونه مسمومیت با آمونیاک دانش آموزان را تکذیب کرد و گفت: بر اساس بررسی ها، مسمومیت با آمونیاک دانش آموزان تایید نشده است.

وی افزود: بر اساس مصوبات آخرین جلسه مدیریت بحران استان مقرر شد سازمان آتش نشانی از نظر ایمنی مدارس را مورد بازرسی قرار دهد. دپارتمان های حرکتی مدارس نیز بررسی شده است اما تاکنون مورد خاصی پیدا نکرده ایم.

جعفری گفت: کارشناسان آتش نشانی در مدارس سطح چهار گاز CO، CO 2، اسید سولفوریک و اکسیژن را بررسی می کنند. بازرسی از مدارس باقیمانده امروز و روزهای آینده توسط سازمان آتش نشانی ادامه خواهد داشت.

سلسله مسمومیت دانش آموزان مدارس قم که بیش از دو ماه پیش آغاز شده و علت آن هنوز مشخص نشده است تا روز دوشنبه هفته جاری ادامه داشت.در گزارش مسمومیت روز دوشنبه 17 بهمن ماه هشت مدرسه گزارش شده است. به اورژانس 115 قم پس از بررسی و حضور تیم های امدادی در مدارس، 61 دانش آموز به مراکز درمانی منتقل شدند.

با توجه به نظر کارشناسان در خصوص لزوم بررسی مشکلات به وجود آمده در مدارس و درخواست تعدادی از اولیای دم در روزهای سه شنبه و چهارشنبه هجدهم و نوزدهم بهمن ماه ساعت تدریس کلیه مدارس مدارس استان به صورت غیرحضوری برگزار شد.

دیدگاهتان را بنویسید