اولویت دادن به نیروهای موثر استان/حرکت خام فروشی در جهت ایجاد ارزش افزوده به نفع مردم

ساعت: 22:23
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۰/۲۳
کد خبر: 1800333

آیت الله رئیسی با بیان اینکه اولویت جذب نیرو در هرمزگان باید با نیروهای بومی هم استانی باشد، گفت: از خام فروشی بدون ارزش افزوده به نفع مردم جلوگیری شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از هرمز; آیت الله سیدابراهیم رئیسی رئیس جمهور کشور پنجشنبه شب در جلسه شورای اداری استان هرمزگان در بندرعباس اظهار داشت: استان هرمزگان ظرفیت زیادی دارد و تاکنون قدم هایی برداشته شده است اما کافی نیست.

آیت الله رئیسی افزود: مشکلات زیادی در این استان وجود دارد به این معنا که کنار دریا بودن و تشنه بودن و این حجم از فقر و بیکاری قابل توجیه نیست.
وی ادامه داد: استانداران استان باید به دقت بررسی کنند که چرا با وجود این همه ذخایر نفت و گاز و ذخایری که در این استان وجود دارد مردم هرمزگان در فقر به سر می برند و این موضوع باید در این استان حل شود.

رئیس جمهور با بیان اینکه توسعه صنایع در استان هرمزگان تاکنون کمکی به فقرزدایی نکرده است، گفت: باید اقتصاد روستا فعال شود تا یک دهقان در روستا زنده بماند.

آیت الله رئیسی گفت: صنایع باید به همان میزان کاری که در حوزه نفت و گاز انجام شده از نیروهای کارآمد استان استفاده کنند و توصیه می کنم این کار انجام شود.

این مقام ارشد دولتی گفت: جذب نیروهای کارآمد استانی را در اولویت قرار دهید و این کار باید انجام شود، تاکید می کنم استاندار هرمزگان باید به این وظیفه عمل کند.

آیت الله رئیسی با بیان اینکه ما وظیفه داریم در جذب و پرداخت منافع نیروی انسانی در همه عرصه ها عدالت را رعایت کنیم. وی گفت: این باید در نظر گرفته شود.

رئیس جمهور با اشاره به حمایت از تجارت دریانوردان در استان های جنوبی کشور گفت: پیشنهاد می کنم به حرف دریانوردان گوش کنید و تصمیم اساسی بگیرید.

وی ادامه داد: صیادان وقتی می گویند صید ترال سخت است باید شنیده شود، بی جهت صحبت نمی کنند و باید توجه داشت از وزیر جهاد کشاورزی می خواهم این موضوع را ساماندهی کند. ظرفیت صید اینجا باید در اختیار صیادان منطقه باشد و ما به عنوان دولت باید شرایط را فراهم کنیم.

رئیس قوه مجریه با تاکید بر لزوم فعال سازی ظرفیت برای تجهیز بیمارستان های استان گفت: فعال سازی صنایع پایین دستی و پتروشیمی نیز باید در دستور کار قرار گیرد.

آیت الله رئیسی با اشاره به اینکه به بندر شهید رجایی سفر کرده ام، گفت: فکر می کنم مشکل خام فروشی بدون ارزش افزوده در حال رخ دادن است و به صنعت می گویم سعی کنند خام فروشی را متوقف کنند.

وی ایجاد صندوق توسعه استان ها را فرصت مناسبی برای استان ها خواند و افزود: صندوق توسعه استان ها می تواند درآمدهای زیادی را در دل خود نگه دارد و از آن برای استفاده استان ها استفاده شود که این یکی از نقاط بودجه 1401 است.

رئیس جمهور تاکید کرد: موضوع بسیار مهم گردشگری در این استان باید مطرح شود، این استان جاذبه های زیادی دارد و می تواند اقتصاد استان را فعال کند، زیرساخت های خوبی ایجاد شده که باید آن را توسعه دهیم. این زیرساخت می تواند شغل ایجاد کند و ما باید روی آن کار کنیم و مردم شاهد تغییرات اساسی خواهند بود.

آیت الله رئیسی با اشاره به سعید محمد دبیر شورای عالی مناطق آزاد گفت: نکات متعددی در مناطق آزاد مطرح شده که باید هر چه سریعتر در جلسات هیئت دولت پیگیری شود.

وی با بیان اینکه باید در مناطق فقیرنشین، روستاها و منطقه بشاگرد کار فوری انجام شود، افزود: مدارس شبانه روزی و کمیسیون معاونت محرومیت زدایی راه اندازی می کنیم.

رئیس قوه مجریه در حمایت از تجار ایرانی گفت: نباید اجازه دهیم اموالی که توسط مردم وارد می شود به زودی به صورت قاچاق وارد کالا شود، ممکن است بخشی از اموال به موقع سند نداشته باشد و باید تلاش کنیم تا این کار را انجام دهیم. در رده املاک به راحتی املاک به دست نمی آید، باید صدور مجوز را در نظر بگیریم.

رئیس جمهور گفت: 40 درصد صادرات کالاهای غیرنفتی بوده و بازار جهانی کالاهای ایرانی رو به رشد است.

آیت الله رئیسی تاکید کرد: نباید بندری مانند شهید رجایی را با مشکل مواجه کنیم، باید در روند اخذ مجوز تجدید نظر کنیم و اگر مشکلی در سیستم اداری ما وجود دارد، تسهیل شود.

وی همچنین بر لزوم غلبه بر ابهام در مالکیت زمین های کشاورزی تاکید کرد.

او گفت: «ما مدیون خود هستیم که با فقر، مبارزه با تبعیض و مبارزه با فساد مبارزه کنیم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید