سردار طلایی در کانادا; چه سفرهایی؟ چه مسافرانی!

سردار طلایی در کانادا;  چه سفرهایی؟  چه مسافرانی!

روز جدید در چند روز اخیر خبری با عنوان مهاجرت سردار طلایی به کانادا در کنار تصاویری در شبکه های اجتماعی دست به دست می شود که علیرغم تکذیب سردار سابق همچنان محل بحث و جدل فراوان در شبکه های اجتماعی است.

در چند روز اخیر خبری با عنوان مهاجرت طلایی سردار به کانادا با تصاویری در شبکه های اجتماعی دست به دست می شود که علیرغم تکذیب سردار سابق همچنان محل بحث و جدل فراوان در شبکه های اجتماعی است. داستان از چند جهت قابل توجه است. یکی اینکه آقای سردار طلایی در سال های حساس فرماندهی نیروی انتظامی تهران را بر عهده داشته است و برخی از کاربران با یادآوری برخی از اتفاقات دهه های اخیر سفر سردار طلایی را به تمسخر گرفته اند. آنها انتقاد کردند که چرا کانادا تمایلی به پذیرش استعدادهای ناب ندارد و الگوهای دیگری برای مدیران فعلی و سابق وجود دارد.

در هر صورت اکثر کامنت ها انتقادی است و تکذیب و توضیح سردار طلایی کافی به نظر نمی رسد و خواسته مردم را داشته باشد.

اما ماجرا با توئیتی از عبدالله عبدی، روزنامه نگار آزاد آغاز شد. عبدی در توئیت خود نوشت: بر اساس عکس ها و فیلم ها، مرتضی طلایی نایب رئیس سابق شورای اسلامی شهر تهران و فرمانده سابق نیروی انتظامی تهران بزرگ که با درجه سرتیپ دومی سپاه پاسداران در سال 1364 بازنشسته شده است. اکنون “او در کانادا زندگی و کار می کند.”

سردار طلایی بعداً در مصاحبه ای سفر خود به کانادا را تایید کرد اما به شدت از دست اندرکاران خبر به دلیل دخالت در زندگی شخصی وی انتقاد کرد.

سردار طلایی به دیده بان ایران گفت: «مشکلات شخصی مردم باید رسانه ای شود؟» چرا باید به رسانه خود بیایم تا بگویم سفر کرده ام یا نه؟ من صد بار سفر کرده ام، باید پاسخگو باشم؟ من زندگی ام را می کنم؛ شما باید پاسخ دهید زندگی شخصی مردم متعلق به چه کسی است؟

وی بلافاصله پس از انتشار فیلم حضورش در کانادا به پیام یکی از هوادارانش گفت: شب گذشته به محض انتشار این خبر، جوانی به من پیام داد که آقای طلایی فکر می کنم شما با شما فرق دارید. از دیگران، اما ما متوجه شدیم که شما شخص دیگری هستید!

رئیس سابق پلیس تهران بزرگ با اشاره به اینکه هدف این افراد از بین بردن اعتماد جوانان به من است، گفت: اینها سعی دارند اعتماد این جوانان را به من از بین ببرند! مرد برو؟ این موضوع اصلا سطحی نیست و خیلی عمیق تر از این حرف هاست. چرا سوالی را که باید از دیگران بپرسی از من می پرسی؟ چرا سفر من باید برای مردم در فضای مجازی مهم باشد. چرا باید سفرهای من به یک مشکل رسانه ای تبدیل شود؟

طلایی با تاکید بر اینکه پشت انتشار چنین اخباری برنامه های سختی نهفته است، ادامه داد: از دید من پشت همه این اخبار یک نقشه بسیار سخت نهفته است که متاسفانه هر بار که به شخصی حمله می شود امروز فردا من هستم. فرد دیگری!

نایب رئیس اسبق مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه من یک شخصیت انقلابی هستم و هدف این است که من را در بین مردم بدنام کنند، گفت: هدف این افراد بدنام کردن افرادی است که در بین مردم قابل اعتماد هستند؛ مردمی که در بین مردم هستند، هدفشان بدنام کردن مردم است. بالاخره مردم من را به عنوان یک انقلابی می شناسند، به عنوان فردی که در دوره مسئولیتم با مردم خوب رفتار می کردم، بنابراین با وجود هجمه های سیاسی فراوانی که علیه ما انجام دادند، ما هنوز شجاعت را داشتیم و داریم!

فرمانده طلایی

اما کاربران در فضای مجازی به این گفتگو و تصاویر منتشر شده واکنش زیادی نشان دادند:

کاربری در این رابطه نوشت: حتی سردار طلایی هم دید که ایران ارزش زیستن ندارد، رفت کانادا، آن وقت شما می گویید جوان ها بمانند.

کاربر دیگری نوشت: حالا در کانادا چه خبرهایی همه می روند آنجا

کاربر نوشت: من هرگز مخالف مهاجرت نبوده ام و می دانم وطنم جایی است که رفاه اجتماعی در آن ارزش قائل است.

دیگری نوشت: در داستان سردار طلایی سوال اصلی این نیست که چرا به کانادا سفر کردی، بلکه این است که چرا دخترت در کانادا زندگی می کند؟

مرتضی طلایی متولد 1337 در اصفهان، نایب رئیس سابق شورای اسلامی شهر تهران و فرمانده سابق نیروی انتظامی تهران بزرگ است. وی از سال ۱۳۹۲ تا ۱۳۹۶ رئیس چهارمین دوره شورای شهر تهران بود.

دیدگاهتان را بنویسید