تولد برای عدالت، عشق و هدایت


ساعت: 16:24
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۲/۲۷
کد خبر: 1816458

در نیمه شعبان سال 255 هجری قمری تولدی رخ داد که خداوند همه امیدهای بشر در زمان اخیر را به سوی: عدالت، عشق و سپس هدایت معطوف کرد تا جوانه های اخلاق و معنویت در عصر سردرگمی شکوفا شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از وبلاگ؛ از زمان شهادت امام حسن عسکری در هشتم ربیع الاول سال 260 هجری قمری که در سن 28 سالگی و سپس آغاز غیبت کبری در سامره به شهادت رسید، راز حکمت و رحمت خداوند برای او آشکارتر شد. خردمندان و متفکران چرا خداوند آخرین ذخیره هدایت است، انسان را که یکی از سفیران و گیرندگان خدا بود به پشت پرده غیبت کشاند تا بذر امید را در تاریک ترین روزها و شب های بشر نگه دارد.
با وجود اینکه بشریت در زمان جاهلیت قبل از ظهور اسلام آخرین گام های جاهلیت را برداشته بود و تصمیم گرفت راه رشد فکری و انتخاب آگاهانه مبتنی بر کسب علم را ادامه دهد، خداوند متعال آخرین پیامبر خود را مبعوث کرد و سپس وارثان این پیامبر بزرگ برای ادامه راه نبوت 12 امام معصوم را در قالب امامان قرار دادند و مانع از نورانی شدن این مقدسات در جهت مردم شدند.

این شهوات لذت های زودگذر دنیا در طول تاریخ به دنبال استعمار و استثمار انسان ها در سایه ظلم و اسراف بوده اند تا ائمه معصومین از تضییع امنیت شیطانی خود و روشنگری و تحقق انسان جلوگیری کنند.

آنچه در 1200 سال گذشته صبر و مقاومت مردم صالح و آزاده جهان را در برابر دنیای جنایات ظالمانه و مستکبران برانگیخت، امید منجی عالم بشریت بود، مانند همه ائمه معصومین، سلام بر همگان، ظهور او و شیعیان. به ادامه راه عدالت اشاره کردند.

در عبادت امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) که مرکب از بزرگان دین ماست می خوانیم: سلام در بهار مردم و تاریخ زمان.

این تعبیر معنای معنایی عمیقی دارد، یعنی امام عصر (عج) باید در بهار انسانیت را با خود همراه کند.

برای درک کیفیت این منبع می توان به آیات 16 و 17 سوره حدید که با توجه به روایات به این موضوع مربوط می شود، مراجعه کرد.

خداوند متعال در آیه 17 می فرماید: بدانید که خداوند زمین را پس از مرگش زنده می کند. [خود] من تو را روشن کردم که فکر کنی.»

خداوند در این آیه از تولد دوباره زمین خبر می دهد که شاید بتوان ظاهر آیه را منبعی مادی و طبیعی یعنی حیات دوباره پس از مرگ و خواب زمستانی تعبیر کرد، اما وقتی به داستان های زیر این آیه اشاره می کنیم. ائمه ظهور امام زمان (عج) را تفسیر کرده اند.
بر اساس افسانه، وجود مقدس امام عصر (عج) سرچشمه حقیقی است که قلب یخ زده زمین را زنده می کند و با دم مسیحایی خود جان تازه ای در پیکر انسان می دمد.

انقلاب اسلامی ایران که برای احیای دین خدا و رفع ظلم و بی عدالتی و برقراری عدالت و معنویت و ایجاد زمینه مساعد برای رشد و کمال انسان در پیشگاه خداوند و در این راستا ملت بزرگ ایران شکل گرفت. خون صدها فرزند و جوان شایسته، ایثار مومنان، نماد آغاز ظهور حضرت مهدی (عج) است. ولاییان این سرزمین می خواهند زمینه را برای ظهور امام مهدی (عج) فراهم کنند.

بدون شک یاران و یاوران این امام نحاتبهش نمی توانند دست به کار شوند و شاهد فساد و ستم مفسدان و ظالمان باشند. در دنیا که امام زمان (عج) ظهور می کند، عمیقاً بر این باورند که باید هر چه در توان دارند برای اصلاح جامعه، آن گونه که صاحب زمان می پسندد، انجام دهند تا به منشأ آن پی ببرند.

او در انتظار ظهور نمی تواند در برابر جنایات آمریکا و یاران این شیطان بزرگ سکوت کند و بعد فکر کند که منتظر ظهور است. آیا اگر این امام ظهور می کرد، آیا عربستان در مقابل فجایع آمریکا در لبنان، افغانستان، عراق، لیبی و… سکوت می کرد و در یک روز 81 شیعه را گردن می زد و اقدامی علیه این جنایتکاران نمی کرد؟!.

کسانی که این تصور غلط را دارند، آگاهانه یا ناآگاهانه در خلاف جهت ظهور عمل می کنند و با ظهور، پا جای پای دشمنان این امام می گذارند.
میلاد منجی بشر آغاز پایان فساد و ظلم و پایان زندگی مفسدان و ستمگرانی است که نمی خواهند برگردند و از فطرت پاک و الهی پیروی کنند. این میلاد بر همه آزادگان جهان به ویژه پیروان مخلص این امام مظلوم مبارک باد.

محمداسماعیل امام‌زاده; کارشناس مسائل دینی

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید