مهارت آموزی باید راهی برای دستیابی به اقتصاد دانش بنیان باشد


ساعت: 10:36
تاریخ انتشار: 1401/01/11
کد خبر: 1818616

رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه ای مانه و سملگان:

شهاب الدین امیدیان با بیان اینکه مهارت آموزی باید راهی برای رسیدن به اقتصاد دانش بنیان باشد، گفت: اساس مهارت آموزی مبتنی بر کار عملی و کاربردی است و برخی توانایی فعالیت های مبتنی بر دانش را دارند. . “

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ شهاب الدین امیدیان رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه ای شهرستان مانه و سملگان در گفت و گو با خبرنگار راراتاک مانه و سملقان با اشاره به اینکه سیاست های آموزش فنی و حرفه ای در راستای تحقق شعار سال و روند مهارت آموزی برای همه اقشار جامعه از دانش آموزان گرفته تا تمامی اتحادیه ها و اصناف اجرا می شود، گفت: تحول آموزش و پرورش در جهت ارتقای کیفیت آموزشی. سامانه باید در اولویت مراکز آموزش فنی و حرفه ای قرار گیرد و این برنامه ها با همت همکاران و مربیان اجرایی شود.

وی به شعار سال «تولید بر اساس دانش و اشتغال» اشاره کرد و گفت: سازمان فنی و حرفه ای مبتنی بر مهارت، آموزش علم و فناوری «و حوزه اقتصادی و حرفه ای» می تواند به شعار سال دست یابد. همانطور که اهداف و برنامه ها در سایر زمینه ها نقش دارند.

امیدیان گفت: برای دستیابی به اهداف حوزه اقتصادی و حرفه ای باید در هر یک از جوانان ایرانی مهارت، مهارت های حرفه ای و کارآفرینی شکل گیرد و برای دستیابی به اهداف حوزه مهارت آموزی، مهارت های دانشی باید شکل گیرد. در همه زمینه ها ایجاد شود.نوآوری ها و تفکر انتقادی در آنها رشد می کند.

رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه ای شهرستان مانه و سملگان گفت: آموزش های مهارتی باید راهی برای تحقق اقتصاد دانش بنیان باشد.

وی در ادامه با بیان اینکه یکی از بسته های آموزش های مهارتی تبدیل به موضوع دانش بنیان بود، گفت: هدف استفاده از ظرفیت دانشگاه ها و مراکز رشد و پارک های علم و فناوری برای رفع چالش ها و مشکلات فنی است. و آموزش حرفه ای.

امیدیان افزود: همچنین باید برای ایجاد فضای نوآورانه برای آموزش فنی و حرفه ای تلاش شود تا ورود دانش و فناوری های جدید به مراکز آموزش فنی و حرفه ای تسهیل شود و استانداردهای جدید و به روز تدوین شود.

انتهای پیام/ صدیقی

دیدگاهتان را بنویسید