آخرین ضربات بر پیکر «برجام»!

آخرین ضربات بر پیکر «برجام»!

روز جدید آژانس بین‌المللی انرژی اتمی روز سه‌شنبه 1 دسامبر تایید کرد که ایران در حال غنی‌سازی اورانیوم با خلوص 60 درصد است. به گفته این آژانس، این درجه خلوص نزدیک به سطح غنی‌سازی مورد نیاز برای اهداف تسلیحاتی است. اقدامی است که تهران در واکنش به تصمیم اخیر شورای حاکمیت در دستور کار قرار گرفت.

آژانس بین‌المللی انرژی اتمی روز سه‌شنبه 1 دسامبر تایید کرد که ایران در حال غنی‌سازی اورانیوم با خلوص 60 درصد است. به گفته این آژانس، این درجه خلوص نزدیک به سطح غنی سازی مورد نیاز برای اهداف تسلیحاتی است.

رویترز درباره تصمیم ایران برای غنی سازی 60 درصدی نوشت: آژانس بین المللی انرژی اتمی اعلام کرد جمهوری اسلامی ایران به فعالیت های غنی سازی خود در تاسیسات زیرزمینی فردو و نطنز ادامه می دهد و قصد دارد فعالیت های خود را گسترش دهد. اخیرا هیات مدیره آن را در دستور کار قرار داده است.

آغاز غنی سازی 60 درصدی اورانیوم در فردو و به صدا درآمدن ناقوس مرگ برجام!

این ناظر سازمان ملل اعلام کرد که ایران قصد دارد غنی سازی اورانیوم 5 تا 20 درصد در تاسیسات فردو را از طریق نصب 14 آبشار IR-6 یا بیشتر به طور قابل توجهی گسترش دهد.

آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در بیانیه‌ای نوشت: رافائل گروسی، مدیرکل آژانس امروز گفت که ایران تولید اورانیوم خالص 60 درصد – UAF6 (هگزافلوراید اورانیوم) – را با استفاده از دو سانتریفیوژ آبشاری IR-6 در تاسیسات آغاز کرده است. غنی سازی فردو

بدون شک تصمیم شورای حکام و ادامه غنی سازی 60 درصدی ایران می تواند تیری در تابوت برجام باشد.

دیدگاهتان را بنویسید