آمادگی شیراز برای نقش‌آفرینی بیشتر در شبکه شهرهای اسلامی

در نشست دبیرکل سازمان پایتخت ها و شهرهای اسلامی و معاون شهردار شیراز مطرح شد؛

معاون شهردار شیراز و دبیرکل سازمان پایتخت‌ها و شهرهای اسلامی ایران در حاشیه پانزدهمین کنفرانس عمومی این سازمان در قونیه دیدار کردند.

به گزارش خبرگزاری موج فارس

آرش فرج زاده معاون شهردار شیراز و عمر عبدالله کدی دبیرکل سازمان همکاری اسلامی در حاشیه پانزدهمین کنفرانس عمومی این سازمان در قونیه با یکدیگر دیدار کردند.

آرش فرج زاده ضمن تبیین حیثیت و جایگاه بین المللی شیراز و حضور فعال دولت شهری شیراز در مجامع بین المللی گفت: دیپلماسی شهری همسایه محور و تعامل و همکاری با پایتخت ها و کلانشهرهای اسلامی از مهمترین راهبردهای این شهر محسوب می شود. شهرداری شهر شیراز و شورای اسلامی در حوزه ارتباطات بین‌الملل.

وی افزود: شهرداری شیراز به عنوان عضوی از هیئت مدیره انجمن کلانشهرهای بزرگ جهان (کلانشهر) و اتحادیه شهرهای تاریخی آمادگی دارد نقش فعال تری در OICC داشته باشد.

این مقام مسئول در حوزه حکمرانی شهری تاکید کرد: دبیرخانه سازمان پایتخت ها و شهرهای اسلامی به عنوان معتبرترین نهاد بین المللی در حوزه حکمرانی شهری جهان اسلام می تواند نقش مهمی در هم افزایی و همکاری اعضا داشته باشد.

عمر عبدالله کدی، دبیرکل سازمان همکاری اسلامی با ابراز خرسندی از اولین حضور هیاتی از شهرداری شیراز در رویدادهای این سازمان، آمادگی خود را برای گسترش همکاری با شهرداری شیراز اعلام کرد.

وی همچنین ابراز امیدواری کرد با توجه به اهمیت تعامل بین شهرهای جهان اسلام، مشارکت شهرداری شیراز در برنامه های سازمان تداوم داشته باشد و حضور شهردار شیراز در رویدادهای آتی OICC در دستور کار قرار گیرد.

بر اساس این گزارش، مقر سازمان پایتخت‌ها و شهرهای اسلامی در مکه و دبیرخانه آن در جده است و 194 عضو اصلی از شهرهای 54 کشور عضو سازمان همکاری اسلامی، 9 عضو ناظر از کشورهای غیرنظامی هستند. -کشورهای اسلامی و 20 عضو وابسته از مراکز دولتی و دانشگاهی و دارای تحقیقات است.



آیا این خبر مفید بود؟




خدمات سئو برای وب سایت ها