اجرای بیش از ۱۰۰ برنامه ویژه هفته بزرگداشت میراث فرهنگی در فارس/ رونمایی از ۲۴ اثر تاریخی

به گزارش خبرگزاری موج فارس

محمد طبیعت اکلیدی مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی فارس در حاشیه سفر به شهرستان ممسنی و بازدید از اماکن تاریخی این شهرستان در جمع خبرنگاران گفت: هفته میراث فرهنگی از شنبه 9 فروردین آغاز می شود. .

وی گفت: «میراث فرهنگی، مشارکت مردمی و مسئولیت اجتماعی» شعار و رویکرد اصلی هفته میراث فرهنگی امسال است و در روز جهانی موزه، ورود عموم به تمامی موزه های استان فارس رایگان است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان فارس گفت: بر اساس برنامه ریزی های انجام شده در هفته جاری، آثار تاریخی کمتر بازدید شده موزه ملی ایران به فارس منتقل و در ایران به نمایش عموم گذاشته می شود و 11 اثر تذهیب دیگر نیز در معرض دید عموم قرار می گیرد. کاخ موزه سعد آباد و جام طلا با کتیبه هخامنشی خشایارشا از آثار شاخص انتقال یافته به فارس است.

وی با بیان اینکه بسیاری از آثار انتقال یافته به فارس به ندرت برای اولین بار دیده و یا در معرض دید عموم قرار گرفت، مراسم رونمایی از این آثار را با حضور معاون میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و به گفته استاندار برگزار کرد. فارس و تنی چند و همچنین مدیران کشوری و استانی گفت: با برنامه ریزی های انجام شده در هفته میراث فرهنگی، برنامه های متنوع میراث ملموس و ناملموس در سطح استانی برگزار می شود که می تواند. به عنوان برگزاری همایش ملی تذهیب در شیراز یاد شده است.

وی با اشاره به اینکه سال گذشته هنر تذهیب در فهرست جهانی قرار گرفت و سند جهانی آن در این همایش ارائه می شود، افزود: این رویداد به منظور بزرگداشت جهانی شدن هنر تذهیب در شیراز و با حضور قریب به اتفاق هنرمندان برگزار می شود. 50 استاد برجسته کشوری.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان فارس با اشاره به برگزاری مراسم تجلیل از هنرمندان ملی تذهیب در این همایش، تصریح کرد: در حاشیه این همایش کارگاه های تذهیب کاری با حضور اساتید و هنرمندان برجسته این همایش برگزار شد. میدان در مکان های تاریخی برگزار می شود زیرا هفتیا و … برگزار می شود.

طبیت اکلیدی در ادامه سخنان خود با اشاره به اجرای دیگر برنامه های پیش بینی شده در این هفته افزود: طبق برنامه ریزی های انجام شده در این هفته، مراسم تقدیر از فعالان و پیشکسوتان عرصه میراث فرهنگی، رونمایی از طرح مرمت و بازسازی مرمت آرامگاه آباش هاتون شیراز، نشست ها و پنل های تخصصی در زمینه مرمت، تزئینات مرتبط با معماری، باستان شناسی و غرق سازی، برگزاری کارگاه سنگ تراشی و اجرای طاق و طاق های فضای باز، گشت میراث فرهنگی و ارائه آثار مساجد تاریخی شیراز برای اصحاب رسانه، نشست تخصصی بررسی اثرات اجتماعی پروژه بین دو معبد در منطقه منصوریه شیراز، نشست ویژه گرامیداشت هفته میراث فرهنگی با همکاری دانشگاه شیراز برگزار می شود. نمایشگاه تخصصی عکس و نقاشی حوزه میراث فرهنگی در ارگ کریم هانی، آموزش و شناخت میراث فرهنگی کودکان ساکن و یادگیرنده در بافت تاریخی شیراز.

وی همچنین ادامه داد: اجرای گالری عکس های تذهیب نسخ خطی و قرآن های خطی در مترو، نمایشگاه عکس میراث، ابنیه و اماکن تاریخی در مجموعه جهانی تخت جمشید با همکاری انجمن عکاسان و همچنین یک نمایشگاه ادبی. و تور هنری شیراز، امضای تفاهم نامه مشترک با اداره کل میراث فرهنگی فارس با انجمن مرمتگران استان، ایجاد نمایشگاه نسخ خطی و قرآن های تذهیب در موزه شاهچراغ (ع)، عکس و نقاشی برگزاری مسابقه و نمایشگاهی با موضوع میراث فرهنگی در مجموعه جهانی تخت جمشید و پاسارگاد و همچنین برگزاری تور بازدید از مجموعه جهانی معلولین پاسارگاد، اجرای برنامه های تخصصی بزرگداشت هفته میراث فرهنگی در سال 1390 برگزار می شود. تمامی شهرستان های استان در این هفته

نقش بهرام گور تنظیم و روشن شده است

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان فارس در بخشی دیگر از سخنان خود به بازدید از آثار تاریخی شهرستان ممسنی اشاره کرد و گفت: الگوی بهرام غور در این شهرستان یکی از آثار باستانی مهم است. نقوشی که طبق برنامه ریزی ها، ساماندهی فضای اطراف حائز اهمیت است.» فضاسازی و مسیر دسترسی و همچنین نورپردازی در دستور کار قرار گرفت.

طبیت اقلیدی همچنین به بازدید از موزه باستان شناسی و تاریخ هنر ممسنی اشاره کرد و افزود: به برخی مشکلات این مجموعه نیز رسیدگی و دستورات لازم برای رفع موانع موجود داده شد.


آیا این خبر مفید بود؟




خدمات سئو برای وب سایت ها