واکنش ها به بزرگداشت سالگرد ثبت جهانی یزد و ادامه سکوت مسئولان میراث فرهنگی


ساعت: 15:35
تاریخ انتشار: 05/02/1401
کد خبر: 1885160

جشنی عظیم که صدای دلسوزان فرهنگی یزد را درآورد

مسئولان میراث فرهنگی استان یزد تاکنون هیچ توضیحی در خصوص رویدادهای مربوط به جشن سالگرد ثبت جهانی یزد نداده اند و به انتقادات نیز پاسخی نداده اند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از یزدرسا ؛ جشن سالگرد ثبت جهانی یزد در سال جاری با حواشی همراه بود و واکنش هایی را در پی داشت; از جمله این سوال با واکنش امام جمعه مرکز یزد همراه شد.

آیت الله سید محمد کاظم مدرسی در خطبه های نماز جمعه دو روز پیش خود در این خصوص گفت: می دانم برخی از هنجارشکنی ها ناشی از ضعف مدیریت، بی برنامگی و نظارت ضعیف مسئولان است و باید جبران شود. مدیری که نظارت ضعیفی داشته است باید رسماً از ایثارگران عذرخواهی کند.

وی افزود: با وجود اینکه استاندار و مدیریت عالی استان تذکر و تذکر داده و خواستار مسئولیت شده اند، اما از آنها و مدیران زیرمجموعه انتظار داریم که مطالبات مومنان و متدینین بیش از پیش بیان شود.

امام جمعه منطقه مرکزی یزد گفت: اگر می خواهید برای ثبت جهانی یزد کاری انجام دهید، با دعوت از کارشناسان و فرهنگیان خارج از کشور، همایش عمومی و تخصصی برگزار کنید و یزد را معرفی کنید، ما نیز همکاری می کنیم.

مدرسی افزود: در آستانه ماه محرم هستیم و به موضوع گردشگری مذهبی توجه داریم. صنعت گردشگری برای ما یک اصل است اما گردشگری که می تواند فرهنگ ما را به دیگران منتقل کند.

مسئولان میراث فرهنگی استان یزد تاکنون هیچ توضیحی در خصوص رویدادهای مربوط به جشن سالگرد ثبت جهانی یزد نداده اند و به انتقادات نیز پاسخی نداده اند.

اما گفته می شود انتقادها به هنجارشکنی در جشن سالگرد ثبت یزد در باغ دولت آباد است. این در حالی است که انتشار ویدئویی از رقص گردشگران زیادی در خیابان مسجد جامع یزد با واکنش های زیادی مواجه شد.

حجت الاسلام مهدوی نژاد رئیس کمیته انصار استان یزد از جمله فرهنگیان بود که در صفحه شخصی خود به این موضوع واکنش نشان داد و از بی توجهی مسئولان به این نوع حوادث انتقاد کرد.


انتقاد از هزینه های هنگفت در شرایط اقتصادی کنونی

همچنین برخی از فعالان رسانه ای و فضای مجازی نیز در مراسم سالگرد ثبت جهانی یزد از تحولات اقتصادی انتقاد کردند. از جمله اینکه گروه موسیقی سالار عقیلی برای این مراسم بیش از نیم میلیارد تومان هزینه کرد که در شرایط اقتصادی کنونی کشور مورد انتقاد قرار گرفت.

در عین حال حجت الاسلام سید ابراهیم حسینی امام جمعه ابرکوه نیز در سفر چند ساعته خود به یزد از عدم واکنش و توجه وزیر میراث فرهنگی به مشکلات واقعی استان انتقاد کرد. اظهار داشت: هزینه های سفر مسئولان بیت المال باید صرف رفع مشکلات شود. انسان شدن

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید