هشدار جدی به شهرداری و میراث فرهنگی استان قزوین/ اجازه نمی‌دهیم مسئولان از زیر بار مسئولیت خود فرار کنند.

وی افزود: شاید یکی از نمادهای مذهبی استان و شهر قزوین همین حسین امینی باشد که بارها در متون و فیلم های تاریخی شاهد آن هستیم.

دادستان قزوین ادامه داد: حسینیه امینیه به عنوان هدیه ویژه، متولی ویژه نیز دارد و اداره خیرین و میراث فرهنگی بر وی نظارت بالایی دارد.

این مقام قضایی استان گفت: حسینیه امینی ها مربوط به خدمات اهدایی است اما از طرفی یک اثر تاریخی و همچنین مربوط به میراث فرهنگی است.

وی تاکید کرد: بی شک قوه قضائیه با شدت و قوت با عواملی که مستقیم یا غیرمستقیم با این موضوع مرتبط است برخورد می کند و بر اساس آنچه قانون حکم می کند عبرت دیگران باشد.

دادستان کل استان قزوین گفت: اماکن تاریخی و به ویژه مذهبی دارای هدف خاصی هستند و باید برای همان کاربری مورد استفاده قرار گیرند و اهداف تجاری و فراتر از آن بدون شک نه از نظر قانونی و نه از نظر افکار عمومی. «به همین دلیل است.

دولت ها باید بر مدیریت مجموعه های خود نظارت جدی داشته باشند

این مقام قضایی استان گفت: بی شک با این موضوع برابر قانون برخورد می شود و این امر بازدارنده ای برای جلوگیری از وقوع بیشتر این گونه حوادث خواهد بود.

قاسمی ادامه داد: در چند ماه گذشته نیز چنین اتفاقاتی در آثار تاریخی استان رخ داده است که برای آن پرونده قضایی تشکیل شده و در حال رسیدگی است.

دادستان قزوین تاکید کرد: به دستگاه ها، سازمان ها و نهادهای مسئول اکیداً هشدار می دهیم که باید این نظارت را به صورت دقیق و درون سازمانی انجام دهند که می تواند هم به عنوان متولی و هم استفاده کننده از اماکن تاریخی عمل کند.

وی افزود: میراث فرهنگی نمی تواند بگوید من این مکان را به بهره بردار یا پیمانکار سپرده ام و دیگر نقشی در نظارت ندارم اما هیچ گاه نقش نظارتی دولت سلب نمی شود.

دادستان مرکز استان گفت: در صورتی که متولی یا اپراتور اختیاراتی نداشته باشد باید از طرق قانونی رد صلاحیت شود و افراد صاحب اختیار برای اداره این اماکن تعیین شوند.

قاسمی گفت: بی شک این پرونده تا رسیدن به نتیجه نهایی پیگیری و به اطلاع عموم خواهد رسید و اگر مشخص شود متولی فعلی فاقد شرایط قانونی است طبیعتاً دادگاه صالح در مورد ادامه کار تصمیم گیری خواهد کرد. “

دادستانی به عنوان دادستان در پرونده پارک مولا هلیله دخالت کرد

وی در خصوص اتفاقی مشابه در پارک ملا خلیله قزوین گفت: تذکرات لازم را به شهرداری داده ایم زیرا به هر حال پارک یک فضای عمومی است و مردم باید به تفریح ​​و سرگرمی بپردازند.

این ضابط قضایی استان ادامه داد: بی شک به این گونه موارد رسیدگی خواهد شد و شهرداری یکی از دستگاه هایی است که باید نظارت جدی بر مجموعه و مجریان خود داشته باشد.

دادستان و انقلاب قزوین گفت: طبق اصل 44 قانون اساسی، امروزه بسیاری از مجموعه های دولتی برون سپاری می شود، اما این بدان معنا نیست که سازمان مسئول باید استعفا دهد و بدون شک اگر سازمان کوتاهی کرده است، باید استعفا داده شود. در برابر قوه قضائیه پاسخگو باشد.

وی در پایان گفت: ما به عنوان مدعی العموم در حال رسیدگی به پرونده پارک ملا هلیله هستیم که اگر تخلفی صورت بگیرد برخورد قانونی می شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید