اجرای طرح عدالت و کمال نظام سلامت از اولویت های وزارت بهداشت است


ساعت: 16:32
تاریخ انتشار: 1401/01/11
کد خبر: 1818701

عین‌الهی اجرای طرح عدالت و تعالی در نظام سلامت را از اولویت‌های این وزارتخانه دانست و نقش مهمی در گسترش خدمات در مناطق کم‌درآمد دارد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش صبح توس، بهرام عین اللهی امروز پنجشنبه در جریان سفر هیات دولت به خراسان رضوی در جلسه شورای شهر بردسکن اظهار داشت: اجرای برنامه سلامت و تعالی نظام سلامت از اولویت های این وزارتخانه است. سلامت . کارکنان دانشگاه های علوم پزشکی کشور در دسترس هستند و از این طریق می توان در جهت رفع مشکلات و کاستی های حوزه بهداشت و درمان گام برداشت..

وی حضور هیئت دولت در مناطق فقیرنشین و فقیرنشین را نشان از اهتمام دولت برای رسیدگی به مشکلات مردم نقاط مختلف کشور دانست و گفت: با تحریم ها و فشارهای بیشتر مردم انقلاب اسلامی را ناامید کنیم..

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی افزود: تحریم های سرکوبگرانه و انجماد منابع غذایی و دارویی فشار مضاعفی بر مردم وارد می کند و هدف این است که دولت به هدف اصلی خود که افزایش رفاه مردم است دست پیدا نکند..

دکتر عین اللهی گفت: در ابتدای دهه سیزدهم 50 هزار مورد بیماری عروق کرونر قلب، 18 هزار بستری، 8 هزار بیمار در بخش های مراقبت ویژه بستری شدند و روزانه بیش از 700 نفر از هموطنان جان خود را از دست دادند، لذا همین دولت تلاش کردیم. به دور از وعده ها و وعده های مردمی به اهداف خود برسیم اما خوشبختانه اقدامات خوبی در این زمینه انجام شد..

وی افزود: تاکنون 147 میلیون واکسن با کمک مردم تزریق شده است و در این برنامه در صورت استفاده از ظرفیت پرسنل بهداشتی، تزریق این تعداد واکسن دو سال طول می کشد، اما با مشارکت انسانی ما این کشور در حال حاضر در میان 10 کشور قرار دارد. «با اجرای موفق برنامه واکسیناسیون.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه حضور نیروهای جوان یکی از فرصت های مهم شهرستان بردسکن است، گفت: باید از امکانات موجود به نحو مطلوب استفاده شود و می توان از تله مدیسین برای گسترش خدمات استفاده کرد..

دکتر عین اللهی با اشاره به تاکید رئیس جمهور بر تکمیل پروژه های نیمه تمام گفت: در حال حاضر 220 پروژه با بیش از 70 درصد پیشرفت در حوزه بهداشت و درمان در کشور در حال اجراست، بنابراین امکان ساخت بیمارستان جدید در بردسکن وجود ندارد. اما با توجه به نیاز شهر می توان از منابع غیردولتی برای اجرای این پروژه استفاده کرد..

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد نیز در این نشست با بیان اینکه شهرستان بردسکن از نظر تعداد توزیع های تخصصی در سال جاری رتبه نخست را به خود اختصاص داد، گفت: این شهرستان در سال جاری رتبه اول را به خود اختصاص داده است. وی گفت: امسال متخصصان بیشتری از نظر مسافت به شهرهای دورتر از مشهد مقدس اعزام شده اند تا با گسترش دسترسی و خدمات از انتقال بیماران به شهرهای دیگر جلوگیری شود..

دکتر شاپور بدیعی با اشاره به توزیع دستگاه های سی تی. اسکن و دستگاه اکسیژن ساز در بیمارستان ولیعصر بردسکن خاطرنشان کرد: بخش مراقبت های ویژه این مرکز درمانی دارای چهار تخت تایید شده است که پس از تکمیل اعتبار، دو تخت ویژه دیگر به آنها اختصاص می یابد..


فقط بیمارستان بردسکن تجهیزات لازم را ندارد

فرماندار بردسکن نیز در سخنانی گفت: تمامی درخواست های شهرستان از سال ها قبل طبقه بندی و به صورت مکتوب به نماینده تام الاختیار رئیس جمهور ارائه شده و از امکانات و تجهیزات لازم در حوزه بهداشت و درمان محروم است..

علی دهگان زاده افزود: اکنون مجوز بیمارستان بردسکن با 170 تخت گرفته شده و ساخت این بیمارستان ضروری است بنابراین می خواهد این پروژه جزو پروژه های دارای کد ملی باشد..

وی وضعیت فیزیکی بیمارستان و تجهیزات پزشکی و کمبود نیروی متخصص را از مهمترین مشکلات حوزه بهداشت و درمان برشمرد..

فرماندار بردسکن با اشاره به برخی پروژه های عمرانی نیمه تمام در منطقه بردسکن گفت: متاسفانه از مجموع بیش از هزار کیلومتر راه، یک کیلومتر راه دوبانده نداریم. حوادث دلخراشی در محورهای شهرستان هستیم.

وی گفت: در حال حاضر پروژه باند دوم جاده بردسکن به هلیل آباد و بردسکن به انابد و پروژه کنارگذر بردسکن که نزدیک به 20 سال از اجرای آن می گذرد به دلیل کمبود اعتبار و علیرغم پیگیری های صورت گرفته متوقف مانده است. بالا اوه، آنها هنوز هم موفق هستند.

دهگان زاده گفت: عرض کم جاده بردسکن به سبزوار و جاده بردسکن به انابد و داروه یکی از محورهای ترانزیتی بردسکن فاقد ایمنی لازم و فاقد شانه است و تعریض و آسفالت این محورها نیازمند بودجه است..

وی با بیان اینکه شهرستان بردسکن حدود 50 هزار شهروند بیمه شده دارد، افزود: با وجود اینکه مجوز احداث درمانگاه بیمه گرفته شده اما کار خاصی روی این پروژه انجام نشده است، ساخت درمانگاه تامین اجتماعی یکی است. از نیازهای اصلی منطقه است..

وی خواستار بستن چاه های موتورهای کشاورزی، احداث منطقه اورژانس هوایی، احداث ناحیه صنعتی در بخش انابد و احداث انبار نجات در ولسوالی درونه به دلیل گسل معروف درونه و تقاضای کم شد. نرخ بهره و کمک های بلاعوض در بخش مسکن و کشاورزی..

انتهای پیام//

دیدگاهتان را بنویسید