ادعای واشنگتن مبنی بر نزدیک شدن قایق های ایرانی به کشتی های جنگی آمریکا


ساعت: 09:08
تاریخ انتشار: 1401/03/31
کد خبر: 1877446

یک مقام نظامی واشنگتن می گوید سه قایق تهاجمی ایران به طور خطرناکی به دو کشتی آمریکایی در خلیج فارس نزدیک شدند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ رسانه های آمریکایی بامداد سه شنبه از نزدیک شدن قایق های ایرانی به کشتی های جنگی این کشور در منطقه غرب آسیا خبر دادند.

یک مقام نظامی آمریکایی به واشنگتن پست گفت: سه قایق موتوری تهاجمی ایران به طور خطرناکی به دو کشتی آمریکایی در منطقه خلیج فارس نزدیک شدند.

بر اساس این گزارش، یک مقام نظامی که نامش فاش نشده است، گفت: قایق های ایرانی پس از اعلام هشدار یکی از کشتی ها منحرف شده اند.

یو اس اس پست به نقل از یک مقام نظامی نوشت: «قایق گشتی کلاس یو اس اس سیراکوز سایکلون و کشتی تندرو ترابری یو اس اس چاکتو با سه قایق تندرو از خلیج فارس گذشتند.» متجاوزان ایرانی به سیراکوز نزدیک شدند.

بر اساس این گزارش، قایق های ایرانی به چاکتاو در فاصله 47 متری نزدیک شدند و همین امر باعث شد سیراکوس منور اخطاریه بدهد.

اقدامات نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران با استانداردهای بین المللی برای رفتار حرفه ای یا ایمن دریایی مطابقت ندارد و خطر اشتباه محاسباتی و برخورد را افزایش می دهد.

سرهنگ جوزف بوچینو، سخنگوی سازمان تروریستی سنتکام گفت: اقدامات نیروی دریایی ایران با استانداردهای بین المللی برای رفتار حرفه ای یا ایمن دریایی مطابقت ندارد و خطر اشتباه محاسباتی و برخورد را افزایش می دهد.

بوچینو گفت: «نیروهای سنتکام به پرواز، اعزام و عملیات در هر جایی که قوانین بین‌المللی اجازه دهد، ادامه خواهند داد و در عین حال ثبات منطقه‌ای را ارتقا می‌دهند.

واشنگتن پست افزود: مقامات گفتند این عملیات قابل توجه که روز دوشنبه حدود یک ساعت به طول انجامید، با خروج کشتی های ایرانی از منطقه به پایان رسید.

مقامات جمهوری اسلامی ایران هنوز به اتهامات آمریکا پاسخی نداده اند.

انتهای پیام/ ک

دیدگاهتان را بنویسید