افزایش تنش بین تل آویو و مسکو


ساعت: 16:29
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۷/۱۹
کد خبر: 1902710

تنش میان تل آویو و مسکو پس از محکومیت حملات هوایی اخیر روسیه به اوکراین توسط رژیم صهیونیستی افزایش یافت.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش عرب نیوز 21، پس از محکومیت حملات هوایی اخیر روسیه به اوکراین توسط رژیم صهیونیستی، تنش بین تل آویو و مسکو افزایش یافت.

یایر لاپید، نخست وزیر رژیم صهیونیستی روز گذشته (دوشنبه) بمباران شهرهای مختلف اوکراین توسط روسیه را که هدف آن «مردم غیرنظامی کیف و دیگر شهرهای اوکراین» بود، «به شدت محکوم» کرد.

سفارت روسیه در تل آویو (عصر دوشنبه) سپس به بیانیه رژیم صهیونیستی در محکومیت حملات مسکو به اوکراین واکنش نشان داد و اعلام کرد که «اسرائیل» (رژیم صهیونیستی) در مقابل تروریسم کیف سکوت می کند.

سفارت روسیه افزود که تل آویو همچنین در قتل روزنامه نگار روسی داریا دوگین و حمله به پل شبه جزیره کریمه موضعی اتخاذ نکرده است.

در همین رابطه، ایتامار آیچنر، خبرنگار سیاسی روزنامه یدیوت آهارونوت، به نقل از یوگنی کورنیچوک، سفیر اوکراین در تل آویو گفت: «لاپید علیرغم اینکه یکی از بزرگترین حامیان اوکراین است، همچنان از انتقال کمک خودداری می کند. ارتش از اوکراین می ترسد.

وی افزود: بر اساس نظرسنجی ها بیش از 80 درصد «اسرائیلی ها» (جامعه صهیونیستی) از اوکراین حمایت می کنند اما به دلیل ترس از نیروهای روسی در سوریه از کمک نظامی صحبت نمی کنند.

وی ادامه داد: اگرچه روسیه بیشتر نیروها و مهمات خود را از سوریه خارج کرده است، اما سیاستمداران اسرائیلی (رژیم صهیونیستی) همچنان از آن به عنوان بهانه ای برای عدم کمک نظامی به اوکراین استفاده می کنند.

روسیه از صبح روز دوشنبه (10 اکتبر / 18 اکتبر) چندین حمله موشکی به مرکز کیف، پایتخت اوکراین و چندین شهر دیگر این کشور انجام داده است که در نتیجه آن دست کم 10 نفر کشته و 60 نفر زخمی شده اند.

علاوه بر این، روسیه چندین شهر دیگر در مناطق جنوبی و غربی اوکراین را با موشک و پهپاد مورد حمله قرار داده است.

حملات موشکی روسیه دو روز پس از آن انجام شد که انفجاری قوی در پل کرچ باعث فروریختن بخشی از آن شد. این پل تنها محور اتصال روسیه به کریمه است. در سال 2014، روسیه این شبه جزیره را که تا آن زمان بخشی از اوکراین بود، پس از همه پرسی ضمیمه کرد. جنگ اوکراین در ماه های اخیر تنش ها بین روسیه و رژیم صهیونیستی را تشدید کرده است و بسته شدن دفتر آژانس یهود در مسکو یکی از مهم ترین تصمیمات کرملین علیه تل آویو بود.

دیدگاهتان را بنویسید