تل آویو و مسکو توافق کردند که ایران را به سلاح مسلح نکنند

تل آویو و مسکو توافق کردند که ایران را به سلاح مسلح نکنند

ارزیابی‌های اسرائیل حاکی از آن است که تداوم عرضه پهپادهای ایران به روسیه از این کشور در ادامه جنگ با اوکراین حمایت می‌کند و به مرور زمان این امکان وجود دارد که وابستگی روسیه به ایران افزایش یابد، در این صورت این امکان وجود دارد که تعادل تل‌آویو و مسکو برقرار شود. موفق به تغییر آن شده اند.

کانال 12 اسرائیل مدعی شد: تل آویو با مسکو به تفاهم رسیده است که روسیه را از تسلیح ایران باز می دارد.

به گزارش شفقنا، این شبکه اسرائیلی گزارش داد: اسرائیل از احتمال تجهیز ایران به هواپیماهای جنگنده و سامانه های پدافند هوایی برای پهپادهای ایرانی مورد استفاده در جنگ اوکراین نگران است.

شبکه مذکور افزود: ما در مورد زمان پیچیده‌ای برای اسرائیل صحبت می‌کنیم که تلاش می‌کند ایران را از تقویت ارتش خود باز دارد. تهران در ازای تامین پهپاد تقاضای متقابل دارد، در حالی که اسرائیل از روسیه می خواهد خواسته های ایران را برآورده نکند و از سوی دیگر با عدم ارائه تسلیحات تهاجمی به اوکراین، به دنبال حفظ وضعیت موجود با توجه به جنگ بین دو کشور است. آن کشور و روسیه.»

به گفته این شبکه، «تفاهم اسرائیل و روسیه در خدمت منافع مشترک دو طرف است، اما در مورد پایداری آن در آینده تردیدهایی وجود دارد».

العربی الجدید نوشت: ارزیابی های اسرائیل حاکی از آن است که تداوم عرضه پهپادهای ایران به روسیه از این کشور در ادامه جنگ با اوکراین حمایت می کند و به مرور زمان این امکان وجود دارد که اتکای روسیه به ایران افزایش یابد که در این صورت است. ممکن است موازنه ای که تل آویو و مسکو به دست آورده اند باید تغییر کند.”

دیدگاهتان را بنویسید