روسیه و اسرائیل توافق کردند که مسکو را از ارسال سلاح به ایران بازدارند

روسیه و اسرائیل توافق کردند که مسکو را از ارسال سلاح به ایران بازدارند

این شبکه در ادامه این مقاله توضیح داد که اسرائیل نگران است روسیه در ازای دریافت پهپادهای ایرانی که در جنگ با اوکراین از آن‌ها استفاده می‌کند، هواپیماهای جنگی و سامانه‌های پدافند هوایی به تهران بدهد.

به گزارش کانال 12 اسرائیل، این مذاکرات در زمان حساسی برای اسرائیل است. در دوره ای که تل آویو در آن حضور دارد، ایران نتوانسته ارتش خود را تقویت کند. این کانال افزود: تهران در ازای تامین پهپاد برای روس ها از مسکو مطالباتی را مطرح کرده است. اسرائیل از روسیه خواست که به درخواست ایران عمل نکند و در مقابل تل آویو تسلیحات تهاجمی در اختیار اوکراین قرار ندهد.

اسرائیل نگران دستیابی ایران به هواپیماهای جنگی، سیستم های دفاعی و سیستم های مورد استفاده در جنگ الکترونیک است. این کانال مدعی است که تفاهمات بین اسرائیل و روسیه در خدمت منافع مشترک هر دو دولت است، اما اینکه آیا این توافقات در آینده ادامه خواهد داشت یا خیر، تردید وجود دارد.

ارزیابی های اسرائیل نشان می دهد که ادامه روند ارسال پهپادهای ایرانی به روسیه باعث تقویت این کشور در ادامه جنگ علیه اوکراین خواهد شد و به مرور زمان ممکن است وابستگی روسیه به ایرانی ها و در نتیجه توافق تل آویو و مسکو را افزایش دهد. به آن دست یافت، دستخوش تغییر شد.

دیدگاهتان را بنویسید