افزایش جمعیت، استقلال و امنیت ملی را تضمین می‌کند

به گزارش خبرگزاری موج آذربایجان شرقی

حجت الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل هاشم در خطبه های نماز جمعه این هفته تبریز با بیان اینکه جمعیت موهبتی بزرگ اما مغفول مانده و پایتخت هر کشوری محسوب می شود، اظهار داشت: ما و نهادهای مختلف باید تامین کنیم. خدمات و حمایت های مناسب برای ایجاد زمینه های افزایش زاد و ولد و تحکیم بنیان خانواده. امروز فرصتی است برای تاکید بر اهمیت موضوع جمعیت، خانواده و میزان زاد و ولد و امیدوارم با تلاش همگان گام های موثری در اجرای سیاست مشترک جمعیتی برداریم.

وی افزود: لازم می دانم شکایت خود را از بانک ها اعلام کنم. در خصوص افزایش جمعیت، دولت محترم دستورات لازم را به بانک ها و بانک مرکزی داده است که به کسانی که قصد ازدواج دارند وام بدهند، اما بانک ها فردا کم کاری می کنند.

و ادامه داد: درخواست جدی متولیان این موضوع پرهیز از برنامه های رسمی است چرا که حل مشکل باید در دستور کار قرار گیرد. موضوع فرزندآوری موضوعی تک بعدی نیست و ابعاد مختلفی دارد از جمله توجه به مشوق ها، تبلیغات، مسائل فرهنگی، مسائل بهداشتی و درمانی که باید به صورت علمی به آن پرداخته شود و شعار برای حل این معضل کافی نیست زیرا جامعه باید به آن توجه شود. متقاعد به بچه دار شدن

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم با بیان اینکه باید برای گفتمان سازی و فرهنگ سازی در حوزه رشد جمعیت تلاش کنیم، گفت: ترویج تحکیم خانواده، ازدواج آسان، اصلاح بینش و نگرش، رفتار خانواده و تشویق خانواده ها. فرهنگ اعتماد یکی از راه حل های رشد جمعیت است.

وی با بیان اینکه در این ماه زیارت حرم مطهر سلطان خراسان است، خاطرنشان کرد: امام رضا (ع) فرمودند در این ماه که به دیدار من آمدند در سه جا به کمک ایشان می آیم تا او را از ترس رهایی بخشم. وقتی حروف به دست راست و چپ داده می شود، دومی به پل صراط و سومی به میزان.

خطیب نماز جمعه تبریز گفت: یکی از دوران پیچیده مقاومت طاغوت در جریان مبارزه امام رضا (ع) و مامون بود. این مبارزه دارای جنبه های سیاسی، اجتماعی و فرهنگی مردم است.

وی با بیان اینکه حرم مطهر امام رضا(ع) کانون نور، معرفت و هبوط فرشتگان خداوند است، گفت: بهره گیری از عنایات این حضرت در تربیت جامعه به ویژه قشر جوان توانایی بی نظیری دارد. نسل ها

وی به پیامی که هفته گذشته رهبر معظم انقلاب به کنگره جهانی حضرت رضا (ع) ارسال کردند اشاره کرد و افزود: این پیام سه نکته اساسی داشت: اول اینکه در شناخت ائمه اطهار در جامعه ایرادات فراوانی وجود دارد. دوم، رسالت شناساندن ائمه اطهار به جهان در آینده معنوی و سیاسی و سوم، لزوم استفاده از روش های صحیح و مؤثر در پوشش جهانی معارف اسلامی.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی گفت: از نمایندگان سابق که برای توسعه استان تلاش کردند کمال تشکر و قدردانی را دارم و می خواهم بقیه منتخبان نیز با بیانات امام راحل و مقام معظم رهبری آشنا شوند. انقلاب به معنای واقعی کلمه و برای جهش در تولید با مشارکت مردم، رونق اقتصاد، مبارزه با تبعیض و فساد باید گام های اساسی بردارد.

وی به روز روابط عمومی اشاره کرد و گفت: امروز روزی است که به اهمیت ارتباطات در جوامع مدرن می پردازیم.

امام جمعه تبریز افزود: روابط عمومی ها باید نقش حیاتی در مدیریت بحران ها و مسائل پیچیده داشته باشند تا با برقراری ارتباط موثر و به موقع، از تشدید بحران ها جلوگیری شود و اعتماد عمومی حفظ شود.


آیا این خبر مفید بود؟




خدمات سئو برای وب سایت ها