ایجاد نشاط اجتماعی در کاهش آمار خودکشی تاثیرگذار است

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایلام:

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایلام گفت: ایجاد نشاط اجتماعی می تواند منجر به کاهش آمار خودکشی شود و لازم است نهادهای متولی برای تحقق این هدف اقدام کنند.

به گزارش خبرگزاری موج ایلام

برنج هدایت حیدری زاده دانشگاه علوم پزشکی ایلام وی بیان کرد: وزارت بهداشت، وزارت کشور و استانداری موضوع خودکشی و خودکشی را در استان ایلام به عنوان چالش و بحران رصد می کنند.

وی افزود: جلساتی در این خصوص برگزار شده و کارشناسانی از وزارت کشور نیز در این جلسات شرکت کرده اند و طرح تحقیقاتی کلان پروژه در این زمینه به عنوان عوامل خودکشی در استان ایلام در حال انجام است.

با بیان اینکه دلایل متعددی مانند فقر، بیکاری، پایین بودن نشاط اجتماعی، افسردگی و… در بروز این پدیده تاثیرگذار هستند، این مسئول افزود: دانشگاه علوم پزشکی به عنوان متولی اصلی اجرای این طرح اقداماتی را در این زمینه انجام داده است.

حیدری زاده خاطرنشان کرد: از جمله این اقدامات می توان به استخدام 30 روانشناس اشاره کرد که به منظور پیشگیری از وقوع خودکشی، این پدیده را در محل بررسی کرده و خانواده ها و افرادی که به هر دلیل در معرض خطر خودکشی هستند را شناسایی و ارائه می کنند. آنها را روانشناسان بالینی مراکز شهرستانها معرفی می کنند.

وی افزود: تعدادی روانشناس برای شرکت در این طرح تحقیقاتی ثبت نام کرده اند و اجرای این طرح قطعا در شناسایی علل و کنترل خودکشی ها موثر خواهد بود.

رئیس دانشگاه دولتی پزشکی ایلام همچنین افزود: برای رفع این مشکل نیازمند همکاری بین دستگاهی هستیم و لازم است سایر مسئولان نیز در این زمینه حمایت های لازم را داشته باشند.

این مسئول در پایان به ایجاد مرکز سراج برای پیشگیری از آسیب های روانی و اجتماعی اشاره کرد و گفت: عوامل زیادی در بروز خودکشی موثر است اما قطعا ایجاد نشاط اجتماعی می تواند منجر به کاهش این پدیده شود و ضروری است. نهادهای مسئول برای رسیدن به این هدف وجود دارد.»



آیا این خبر مفید بود؟