ایران به اظهارات جنگ‌طلبانه سناتور آمریکایی واکنش نشان داد

نماینده ایران در این سازمان از وی خواست از اظهار نظر درباره اظهارات جنگ طلبانه سنای آمریکا خودداری کند.

به گزارش خبرگزاری موج


نمایندگی ایران در ملل متحد روز چهارشنبه در پاسخ به لیندسی گراهام، پاسخ سناتور آمریکایی به پیام ناصر کنعانی رئیس مجلس وزارت امور خارجه مملکت به ما گفت: بهتر است دهانت را ببندی و شبیه یک احمق بشوی تا اینکه آن را باز نکنی و همه شک ها از بین بروند.

لیندسی گراهام، سناتور طرفدار جنگ آمریکا اخیراً به نمونه بمباران هیروشیما اشاره کرد و گفت: رژیم صهیونیستی باید برای پیروزی در جنگ با حماس هر کاری که لازم است انجام دهد.

وی افزود: زمانی که ما به عنوان یک ملت پس از پرل هاربر با ویرانی مواجه شدیم و با آلمانی ها و ژاپنی ها در جنگ بودیم، تصمیم گرفتیم با بمباران هیروشیما و ناکازاکی با سلاح هسته ای به جنگ پایان دهیم. بنابراین، اسرائیل باید برای زنده ماندن به عنوان یک کشور یهودی دست به هر کاری بزند.»

این سناتور آمریکایی با اشاره به اقدام دولت جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا برای توقف ارسال بمب‌های سنگین به رژیم صهیونیستی، گفت: بمب‌هایی را که نیروهایش برای پایان دادن به جنگ نیاز دارند به اسرائیل بدهید. آنها نمی توانند در جنگ شکست بخورند. اقدام بایدن حماس و دیگر دشمنان اسرائیل را تقویت می کند.

ناصر کنعانی در پیامی در پاسخ به این سناتور آمریکایی نوشت:

اظهارات هولناکی که ناقض تمام قواعد، ارزش ها و اصول انسانی یک سناتور آمریکایی در توجیه و ترویج استفاده از بمب های هسته ای توسط رژیم صهیونیستی است، نشان از میزان وحشیگری این طیف جنگ طلب و نادیده گرفتن کامل آنها به حقوق بشر دارد. زندگی و بی احترامی به اعلامیه جهانی حقوق بشر به ویژه اینکه چنین اظهاراتی از سوی سناتوری مطرح می شود که کشورش علاوه بر سابقه استفاده از بمب اتمی همواره مدعی پرچمدار حقوق بشر بوده و خود را واجد شرایط ارزیابی می داند. و میزان رعایت حقوق بشر در کشورهای دیگر را قضاوت کنید! جامعه جهانی باید با این گونه اظهارات شیطانی مخالفت کند و در عین حال حمایت های بی امان آمریکا از رژیم صهیونیستی را با نگرانی تمام برای جلوگیری از گسترش روزافزون نسل کشی و فجایع انسانی در نوار غزه به شدت محکوم کند. “

گراهام در واکنش به اظهارات کنانی گفت واشنگتن به ارسال سلاح و بمب به تل آویو ادامه خواهد داد.

وی همچنین با اشاره به نیاز به سلاح هسته ای در برخی جنگ ها تصریح کرد: رژیم صهیونیستی باید توانایی پیروزی در جنگ را داشته باشد.


آیا این خبر مفید بود؟




خدمات سئو برای وب سایت ها