ایران پایگاه‌های شناوری را افزایش می دهد

فرمانده نیروی دریایی ارتش:

فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: تلاش ما افزایش تعداد شناورها، افزایش تناژ و افزایش تعداد پایگاه های شناور برای حضور جدی تری در اقیانوس است.

به گزارش خبرگزاری موج


دریادار شهرام ایرانی شامگاه جمعه در اولین همایش خانواده های شهدا، جانبازان، جانبازان و افراد تحت تکفل نیروی دریایی ارتش در مشهد افزود: می خواهیم نیروی دریایی راهبردی جامعی داشته باشیم که در همه جا در قالب نیروی دریایی حضور آنی داشته باشد. نیروی دریایی و به زودی این اتفاق خواهد افتاد.

وی ادامه داد: آمریکا و اروپا فکر می کردند در دریا به تنهایی حرف می زنند اما ما با ناوگان 86 هر دو را تحقیر کردیم.

فرمانده نیروی دریایی ارتش وی بیان کرد: یازده ماه کار اکتشافی قبل از آغاز ماموریت ناوگروه 86 انجام شد.

وی افزود: در اقیانوس آرام، ما با اقتدار به فرانسوی ها گفته ایم که آماده انجام تمرینات هستیم. گفتند اینجا نمی‌توانیم تمرین کنیم، اما در اقیانوس هند می‌توانیم. ما به آنها گفتیم که همزمان در هر دو مکان آماده هستیم، اما آنها گفتند که به دلیل ناتوانی ما باید هماهنگ شوند.

فرمانده نیروی دریایی ارتش: تعداد پایگاه های شناور را افزایش می دهیم

اولین همایش خانواده معظم شهدا، جانبازان، جانبازان و وابستگان نیروی دریایی ارتش با عنوان یاد یاران با محوریت شهدای ناوشکن سهند با حضور 200 نفر در مجتمع نیروی دریایی ارتش مشهد برگزار شد.

ناوگروه 86 نیروی دریایی ارتش متشکل از ناوشکن تمام ایرانی دانا و پایگاه دریایی مکران از مهرماه سال گذشته و پس از هشت ماه دریانوردی و طی بیش از 65 هزار کیلومتر مسیر دریایی ماموریت خود را آغاز کرد که با هدف انجام شد. از یک دایره 360 درجه دور کره زمین، کشور بازگشت و در مسیر خود از خطرناک ترین تنگه برای ناوبری عبور کرد.


آیا این خبر مفید بود؟