اینترنت ما در واقع یک شبکه فیلتر است

اینترنت ما در واقع یک شبکه فیلتر است

یکی از اعضای شورای اسلامی گفت: اکنون مردم برای فیلترشکن هزینه زیادی می پردازند. برای سرعت پایین پول زیادی می پردازند و فکر می کنم رتبه سرعت ما بالای 150 است، اینترنت ما کند و فیلتر شده و در واقع فیلتر نت است.

به گزارش ایلنا جلیل رحیمی جهان آبادی درباره گرانی اینترنت و تاثیر آن بر گرانی سایر خدمات و اقلام گفت: واقعیت این است که در حوزه هزینه های بالا فکر می کنم با سوءتفاهم برخی از مسائل کشور مواجه هستیم. ادارات مدیریت درک درستی ندارند و نمی دانند فشار و بار اقتصادی بر مردم چیست.

این عضو شورای اسلامی شهر با اشاره به اینکه جامعه ما جامعه‌ای است که امروزه روی اینترنت کار می‌کند و مردم آن در امور روزمره خود ارتباط زیادی با این فضا دارند، گفت: مردم برای روابط اجتماعی وارد اینترنت می‌شوند. حوزه های اطلاعاتی و کاری و این فضا به بخشی از زندگی مردم تبدیل شده است. اینکه بیایند و بدون در نظر گرفتن اپراتورها افزایش 30 درصدی در این بخش بدهند که اقداماتی انجام دهند درست نیست و نظارتی هم وجود ندارد و این باعث نارضایتی می شود.

وی خاطرنشان کرد: ایجاد نارضایتی در آستانه انتخابات که تاکید مقام معظم رهبری بر برگزاری انتخابات پرشور برای آن است، صحیح نیست. همه ما موظف به اجرای دستور رهبری و پاسخگویی به نیازهای کشور هستیم.وی یادآور شد: اگر انتخابات سطح پایین در کشور برگزار شود فارغ از اینکه چه کسی و چه طیفی در انتخابات پیروز می شود، ما خواهیم بود. تحت فشار شدید در محیط بین المللی قرار گرفته است. و این را نشانه آن می دانند که نظام از حمایت مردمی برخوردار نیست و آن وقت می توانند در زمینه تحریم و مسائل سیاسی و امنیتی بر ما فشار بیاورند. حضور پررنگ مردم در انتخابات.

نماینده تربت جام، تایباد و بچرز تاکید کرد: چنین اقداماتی در این شرایط هم ناخوشایند است و هم نشان از ضعف مدیریتی در بخش های تصمیم گیری دارد. حداقل انتظار هماهنگی با مجلس در زمینه هایی است که آثار و تاثیرات اجتماعی بر زندگی مردم دارد و از مجلس مجوز بگیرد.

وی یادآور شد: یکی از نکاتی که مدیریت در سال جاری بر آن تاکید کرد مهار تورم بود که وقتی قیمت کالا یا خدمتی که مردم به آن می‌پردازند بی‌رویه افزایش می‌یابد، دومینو و زنجیره‌ای بر سایر بخش‌ها می‌گذارد. او انجام می دهد. به نظر من این کار خلاف دستور و دیدگاه رهبری و خلاف مصلحت کشور است چون در آستانه انتخابات هستیم حتی اگر در آستانه انتخابات نباشیم باید با مردم صادق باشیم. وظیفه ما کاهش درد و رنج و فشار بر مردم است، درک ما، نمی دانم وزارت ارتباطات یا اپراتورهای مخابراتی چه برداشتی دارند.

با توجه به اینکه اپراتورها مدعی هستند برای ارتقای کیفیت و توسعه درخواست افزایش قیمت کرده‌اند، از سوی دیگر مردم می‌گویند وقتی بسیاری از شبکه‌ها فیلتر می‌شوند، هدف از افزایش کیفیت چیست؟ برای سرعت پایین پول زیادی می پردازند و فکر می کنم رتبه سرعت ما بالای 150 است، اینترنت ما کند و فیلتر شده و در واقع فیلتر نت است. در این شرایط افزایش قیمت کار معقول، حساب شده و دقیقی نیست و فکر می کنم کمی بیشتر نیاز به تفکر دارد و اداراتی که می خواهند این تصمیمات را بگیرند دید وسیع تری دارند، فکر می کنم به نفع کشور است.