بازار گردشگری امروز مبتنی بر عرضه و تقاضا است

به گزارش خبرگزاری موج فارس

محمد طبیعت اکلیدی در نشست با جامعه هتلداران فارس در هتل بزرگ شیراز، ضریب اشغال برخی از هتل ها را ناشی از عدم تبلیغات و بازاریابی مناسب ارزیابی کرد و گفت: اگر ما در استان فارس دارای رتبه میراث جهانی باشیم. بناها و بناهای تاریخی، فقط برای جذب گردشگران کافی نیست.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان به مقایسه ایران و امارات از نظر جاذبه های تاریخی، فرهنگی و گردشگری پرداخت و گفت: این دو کشور از نظر برخورداری از جاذبه های تاریخی، فرهنگی و گردشگری قابل مقایسه نیستند، اما کشور امارات با برگزاری رویدادهای بین المللی توجه جهانیان را به خود جلب کرد.

طبیت اقلیدی وفاق و همدلی را نقطه قوت برشمرد و افزود: سعی کردم در مدت حضورم در استان فارس این وفاق و همدلی را بین بخش دولتی و خصوصی ایجاد کنم و اگر با برنامه پیش برویم نتایج خوبی حاصل می شود.

وی اقامت را عامل اصلی چند برابری اقتصاد گردشگری دانست و گفت: رویداد محوری منجر به افزایش مدت اقامت و در نتیجه بهبود اقتصاد گردشگری استان می شود.

وی به برگزاری رویداد در آستانه نمایشگاه بین المللی گردشگری تهران اشاره کرد و گفت: استان فارس از نظر برخورداری از بخش خصوصی توانمند و نیروی انسانی متخصص بی نظیر است و باید در حد اقتدار در نمایشگاه ها شرکت کند.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان فارس تصریح کرد: تخت جمشید برند فرهنگی کشور است و نمونه طلایی گردشگری در فارس، اصفهان و یزد تخت جمشید است که بعد بین المللی دارد.

ثابت اقلیدی ادامه داد: فارس در گذشته به طور میانگین 4.5 شب بود، متاسفانه اقامت در استان در حال کاهش است و باید تلاش کنیم فارس به جایگاه واقعی خود برسد.

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی فارس رویکرد مدیریتی خود را مبتنی بر نظام مدیریت مردم محور بیان کرد و گفت: این سیستم مدیریتی را در نمایشگاه گردشگری پارس شیراز آزمایش کردیم و نشان داد که اگر مشارکت همه را در کار داشته باشیم. ، اگر همه سازمان های مردمی و بخش خصوصی به ما کمک کنند تا نمایشگاه را به بهترین شکل ممکن برگزار کنیم، موفق خواهیم شد.

وی در بخشی دیگر از گفتگو با جامعه هتلداری فارس به ظرفیت دینی استان اشاره کرد و گفت: فرصت های نهفته ای در این شهر و استان وجود دارد که می تواند اقتصاد گردشگری را رونق بخشد، از جمله مرکزیت شیراز به عنوان سومین حرم اهل بیت(ع) بیت (علیه السّلام)، فرصت های بی نظیر برای جذب زائران از درون و بیرون.

طبیت اقلیدی میزبانی رویدادها، جشنواره ها، سمینارها، همایش ها با هر موضوع و مقوله ای را کمکی به اقتصاد گردشگری استان و مراکز اقامتی دانست و گفت: استان آمادگی میزبانی از انواع ورزشی، فرهنگی، هنری، کاربردی و … را دارد. . سمینارها و رویدادها بودن


آیا این خبر مفید بود؟